اخبار » تیتر دوم
کد خبر : 13231
سه شنبه - ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵

انعقاد تفاهم نامه هیات ورزش های همگانی استان با اداره کل انتقال خون

به گزارش یزدان کرمان، هیات ورزش های همگانی استان کرمان و اداره کل انتقال خون استان کرمان در راستای توسعه مشارکت عمومی در امر خداپسندانه اهدای خون، تامین خون و فراورده های خونی و با عنایت به جایگاه و نقش ورزش در زندگی مردم، تفاهم نامه ای فی ما بین اداره کل انتقال خون و هیات ورزشهای همگانی استان کرمان منعقد گردید.

در جلسه انعقاد تفاهم نامه امیر جعفری رئیس و حمید شیردل دبیر هیات ورزش های همگانی استان کرمان و ایرج شکوهی مدیرکل انتقال خون، سمیه موسوی مدیر روابط عمومی، علی بهزادی مسئول امور پایگاهها، سهیلا مشایخی مسئول جذب اهداکنندگان انتقال خون حضور داشتند.

امیر جعفری رئیس هیاتهای ورزش های همگانی استان کرمان در این جلسه گفت: با توجه به اینکه اهدای خون یک حرکت خداپسندانه و انسان دوستانه است، آمادگی خود را برای هر گونه همکاری با انتقال خون از جمله مشارکت در پویش های اعلام شده ، برگزاری دوره های آموزشی و اعطای گواهی، افزایش مشارکت ورزشکاران، استفاده از فضاهای رسانه ای و تمام ظرفیتها در راستای کمک به گسترش فرهنگ زیبای اهدای خون و کمک به همنوعان نیازمند به خون اعلام کرد.

دکتر شکوهی پس از بیان فواید اهدای خون از جمله کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی، خون سازی مجدد، اجر معنوی این امر خداپسندانه که نجات جان سه بیمار می باشد، عنوان داشت از آنجایی که جامعه هدف ورزشهای همگانی، عموم مردم می باشند و از طرفی هم اهدای خون توسط ورزشکاران و چهره های شاخص ورزشی سبب الگو گرفتن جوانان از آنان می شود، هیاتهای ورزشهای همگانی می تواند نقش مهمی در جهت ترویج فرهنگ اهدای خون داشته باشد.

وی افزود: با توجه به مشترک بودن هدف انتقال خون و ورزش که همانا بازگرداندن سلامتی است، همکاری این دو ارگان می تواند گامی بزرگ در حوزه سلامت مردم باشد.