رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۴ ربيع ثاني ۱۴۴۶
  • 2024 Friday 18 October
  • جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
  • کد خبر : 1993
  • مشاهده : 133 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : آدمی که مخالف نداشته باشد، موفق نیست
«ماشاالله ایرانمنش» رئیس هیات بسکتبال استان کرمان:

آدمی که مخالف نداشته باشد، موفق نیست

«ماشالله ایرانمنش» سرمایه داری که سال‌هاست در ورزش به عنوان رییس هیات‌هایی از جمله کشتی، هاکی و … مشغول به فعالیت بوده است و از سال گذشته با رای مجمع به ریاست هیات بسکتبال استان کرمان انتخاب شده است، وی همیشه به عنوان یک کاربلد عملکرد موفقی در هیات های زیر نظرش داشته و توانسته منابع مالی خوبی برای هیات‌ها جذب کند برای آشنایی با برنامه‌های هیات بسکتبال با وی گفت و گویی اختصاصی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌آید:

شروع به کار
با توجه به اینکه «مهدی سیاوشی» رییس سابق هیات بسکتبال استان کرمان کارهای زیربنایی خوبی انجام داده بود، هیات در ادامه مسابقات کشوری 3 نفره خانه خشتی را در رفسنجان که بازتاب خوبی در سطح کشور و آسیا داشت برگزار کرد، این مسابقات توسط «جواد خوشحالی» ریـیس هـیات رفسنجان به نحو احسن و بسیار عالی برگزار شد.
در ضمن دو دوره مسابقه 3 نفره بانوان را در شهر کرمان برگزار کردیم. همچنین در ماه مبارک رمضان مسابقاتی با 7 تیم آقایان در 24 شب به صورت ضربدری و 12 شب هم برای بانوان برگزار شد که بازتاب و حضور گسترده‌ای در جامعه بسکتبال داشت.
کلاس داوری درجه 3 را در رفسنجان و کمپ داوری بین المللی را با هزینه بالا به میزبانی رفسنجان با حضور اکثر داوران کشور برای بازآموزی برگزار کردیم.

 

حضور رییس فدراسیون بسکتبال و هیات همراه در دفتر مدیر کل ورزش و جوانان

حضور در لیگ‌ها
سال قبل تیم مس کرمان به مقام هشتم لیگ برتر دست یافت ولی در ابتدای سال جاری مجموعه صنایع ملی مس موافق حضور در لیگ برتر نبودند که با رایزنی‌ها توانستیم موافقت آنها را برای حضور در سال جدید کسب کنیم و در سال گذشته دو تیم نظم آوران سیرجان و صنعت مس رفسنجان در لیگ یک حضور داشتند که هر دو صدرنشین گروه‌های خود بودند که به خاطر شیوع کرونا مسابقات تعطیل شد.
یک تیم بانوان در رده نوجوانان با مربیگری خانم رشیدی به مسابقات کشوری اعزام کردیم که به فینال مسابقات رسید ولی به خاطر کرونا مسابقه فینال برگزار نشد.
تیم دیگری با نام تیم بانوان شهرداری کرمان در لیگ دسته دو کشور داشتیم که در مرحله نیم نهایی به علت شیوع کرونا مسابقات آنها هم تعطیل شد.
سال گذشته 5 تیم در لیگ‌های کشوری حضور داشتند، حتی دو تیم آقایان از رفسنجان و زرند برای حضور در لیگ دسته دوم که اصلا مسابقات برگزار نشد اعلام آمادگی کردند، حتی تیم رفسنجان هزینه ورودی مسابقات را به حساب فدراسیون واریز کرد.
هم چنین تیم کارگری بانوان استان در مسابقات کشوری به قهرمانی دست یافتند.
7 تا 9 نفر داور و ناظر هر هفته از کرمان در سطح لیگ‌های کشور حضور داشتند و «ساره قاضی زاده» در لیگ برتر بانوان و «روح الله حسنی» در لیگ برتر آقایان داوری می‌کردند.

عملکرد ضعیف  شهرستان کرمان
سال گذشته تقریبا تمامی شهرستان‌های استان مسابقات داخلی را خود به خوبی برگزار کردند ولی شهرستان کرمان ضعیف عمل کرد و این مشکل از سال‌های گذشته وجود داشته است و برای بهتر شدن و بازیکن سازی در شهر کرمان طی تفاهمی با «محمود محمودنیا» مدیر عامل وقت باشگاه صنعت مس کرمان قرار برآن شد که آکادمی صنعت مس را در کرمان راه اندازی کنیم که با تغییر مدیریت باشگاه باید رایزنی‌های جدیدی صورت گیرد تا آکادمی با برند باشگاه صنعت مس کرمان راه اندازی شود.
آقایان خوشحالی و کسایی پور در رفسنجان بسیار عالی کار کردند و استعدادهای خوبی در رفسنجان پرورش داده‌اند، شهربابک هم در رده‌های پایه به خوبی در حال فعالیت هست در زرند هم جوانان بسیار خوب و با استعدادی وجود دارد، شهرستان بم کم و بیش در حال فعالیت است فقط مشکل اختلاف داخلی دارند که تا این لحظه دو تا رییس شهرستان تغییر داده‌ایم، جیرفت، بافت و بردسیر هم رییس شهرستان‌ها را مشخص کرده‌ایم ولی به خاطر شیوع کرونا فعالیت کمی دارند.

از سمت راست: کسایی پور سرمربی تیم مس کرمان، علیزاده معاون باشگاه مس رفسنجان،
ایرانمنش رییس هیات، نخعی سرپرست تیم صنعت مس کرمان و هاشمی سرمربی تیم مس رفسنجان

لیگ برتر
در سال جدید دو تیم صنعت مس کرمان و صنعت مس رفسنجان در دو گروه لیگ برتر بسکتبال آقایان کشور حضور دارند که به آینده و نتیجه گیری آنها بسیار امیدوارم.
صنعت مس کرمان با دو بازیکن خارجی و 9 بازیکنان کرمانی و کادر بومی در مسابقات حضور دارند و سرمربی تیم هم «محمد کسایی پور» از مربیان خوشنام کشور می باشد. صنعت مس رفسنجان 5 بازیکن بومی و کادر کرمانی دارد حتی «محمد سیستانی» که به کادر تیم اضافه شده اصلیتی کرمانی دارد، سرمربی تیم «امیر هاشمی» می باشد. دو تیم بانوان هم در لیگ یک و لیگ دسته دو کشور داریم که مجموعا 5 تیم در لیگ‌ها کشوری داریم و منتظر شروع بازی‌‌های رده‌های سنی کشور هستیم تا در رده‌های پایین هم تیم به مسابقات اعزام کنیم.
استان کرمان در دو سال گذشته بیشترین تیم را در لیگ های کشور در بین تمام استان داشته است و پارسال دو مربی «محمد کسایی پو»ر و «محمدرضا اسلامی» در لیگ برتر داشتم و در سال جدید «محمد کسایی پور» سرمربی و «سیامک ویسی» (سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان) مربی مس کرمان، «امیر هاشمی» سرمربی و «محمد سیستانی» مربی مس رفسنجان و «محمدرضا اسلامی» سرمربی بسکتبال شهرداری قزوین که اصالتی کرمانی دارند که اینها همه نشان از پتاسیل بالای بسکتبال استان کرمان دارد. تیم بسکتبال 3 نفره بانوان دانشگاه آزاد اسلامی که در مسابقات بین المللی به مقام دوم دست یافت از «زهره خالقی» به عنوان سرمربی بهره می‌برد که وی هم از مربیان شایسته کرمانی می‌باشد.

تغییر نایب رییس
یک تیم باشگاهی بانوان استان می‌خواست بدون اطلاع و غیرقانونی توسط مربی مرد تمرین کند که قبل از انجام این کار من مطلع شدم و جلوی این کار غیرقانونی را گرفتم و چون «مینا نخعی» نایب رییس بانوان هیات به عنوان ناظر فعالیت‌های بانوان سهل انگاری کرده بود، وی را تغییر دادم.

طومار 50 نفره
آدمی که مخالف نداشته باشد موفق نیست، نامه ای 50 نفره و بدون امضا برای انتقاد از عملکرد بنده به فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان ارسال شده که فدراسیون نامه بدون امضا را قبول نکرده است و جواد خوشحالی به عنوان قائم مقام هیات قرار شد به اختلافات رسیدگی کند. اصل این انتقادها اشتباهی است که فکر می‌کنند فدراسیون به هیات کمک مالی می‌کند در صورتی چنین موضوعی نیست و تمام هزین‌های توسط خود هیات و اسپانسرها تامین می‌شود.
متاسفانه بعضی‌ها فکر می کنم من عابر بانک هیات هستم. کار هیات، هیات داری است و ما باید مدیریت کنیم، ما در هیات جناحی کار نمی کنیم، با حضور تیم های استان در لیگ کشور و استفاده از بازیکنان و مربیان بومی حدودا برای 40 نفر درآمدزایی شده است.
به زودی چارت اجرایی را کامل معرفی می کنیم تا هر کسی جایگاه خود را بداند و تا این لحظه هر مربی یا داوری که به سمینار یا کلاسی دعوت شده با کمک هیات اعزامش کرده ایم. خوشبختانه هیات سال گذشته در رده‌بندی استان‌های کشور در جایگاه هفتم قرار گرفته است.

تیم بسکتبال صنعت مس کرمان به همراه رییس هیات بسکتبال استان کرمان

 

هزینه‌های اعزام
سال گذشته در تمام رده‌های سنی و از سراسر استان تیم به مسابقات اعزام کرده‌ایم و هزینه تیم‌ها را توسط اسپانسرها و خود هیات پرداخت کردیم. تیم صنعت مس کرمان و تیم شهرداری بانوان سال گذشته تمام تمرینات خود را در سالن بسکتبال شهید نصراللهی انجام دادند که هزینه‌های اجاره سالن را شخصا پرداخت کردم.

3 نفره در کرمان
با توجه به تجربه خوبی که از مسابقات 3 نفره در خانه خشتی رفــسنـجان داریــم و رضایتی که فدراسیون از برگزاری این مسابقات داشـت سعـی می‌کنیم یک دوره هم در مکان های تاریخی کرمان مثل باغ فتح آباد یا میدان گـنجـعلی‌خان بـرگـزار کنیم.

کرونا
متاسفانه اکثر برنامه‌ریزی‌های هیات به خاطر شیوع کرونا اجرایی نشده است که امیدواریم به زودی بتوانیم به روال عادی برگردیم. ضمنا ما آماده شنیدن نظرها و انتقادات همه هستیم و درب هیات برروی همه باز می‌باشد.

 

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200