اخبار » تیتر دوم
کد خبر : 5314
چهارشنبه - ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
در نشست هم‌اندیشی ارتقای سطح کیفی برگزاری نماز جماعت در شهرداری کرمان تأکید شد:

ضرورت تلاش برای برگزاری باشکوه‌تر فریضه الهی نماز در ادارات

به گزارش کرمان‌آنلاین، در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام مظفری، کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان کرمان، جهانشاهی، دبیر شورای اقامه نماز شهرداری کرمان و ائمه جماعت شهرداری‌های مناطق شهرداری کرمان برگزار شد، در خصوص برخی از شیوه‌های مؤثر در ترویج فرهنگ نماز تبادل نظر شد.
حجت‌الاسلام مظفری، کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان کرمان در این نشست، گفت: در حوزۀ نماز در شهردای کرمان اقدامات مطلوبی شده، اما باید کارهای بیشتری انجام شود.
وی با بیان اینکه نماز، ملاقات با خداست و نمازخانه، محل این ملاقات، ادامه داد: نمازخانه باید محیطی مناسب و مطلوب باشد تا نمازگزار با رعبت و تمایل در آن حضور یابد.
حجت‌الاسلام مظفری افزود: پخش اذان با لحن زیبا و با صدای مناسب، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نماز سرِ وقت و برگزاری نماز جماعتِ رغبت‌انگیز، ازجمله مواردی است که در برگزاری نماز جماعتِ باشکوه تأثیر دارد.
کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان کرمان بیان کرد: با همدلی و همراهی در اداره‌ها، می‌توان برای توفیق بیشتر جهت برگزاری باشکوه‌تر این فریضه الهی تلاش کرد.
دبیر شورای اقامه نماز شهرداری کرمان نیز در این نشست، ضمن اشاره به جایگاه ویژۀ نماز در دستورات دینی اظهار داشت: در اسلام بر اقامۀ نماز تأکید فراوانی شده و لازم است تا در این خصوص سطح معرفتی خود نسبت به نماز را افزایش دهیم.
اسماعیل جهانشاهی افزود: مجموعۀ شهرداری کرمان با توجه به ظرفیت موجود، آمادۀ انجام برنامه‌ها و طرح‌های ستاد اقامۀ نماز استان است.
وی با تأکید بر اقدامات مثبت فرهنگی درخصوص احیای فرهنگ غنی نماز جماعت و بهره‌برداری از اندیشۀ والای علما در خصوص بالا بردن معرفت و شناخت در خصوص نماز و معارف الهی گفت: شورای اقامه نماز نباید منفعل باشد؛ بلکه باید با استفاده از روش‌های خلاقانه و ابتکارات خاص، به این مهم بپردازد.