اخبار » پیشخوان
کد خبر : 5256
یکشنبه - ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹
«زینب ابوالهادی» مربی موفق کاراته استان کرمان:

تن سالم می‌تواند فرزندان سالم‌تری را تحویل جامعه دهد

لطفا خودتان را معرفی کنید؟
زینب ابوالهادی متولد 1360 و نماینده اسبق گوجوکای کاراته استان کرمان می‌باشم و مربی تیم‌های استان در سال‌های گذشته بوده ام و در حال حاضر مسئول کمیته فنی شیتوریو اینویی کاراته استان کرمان هستم و کاراته را از سال ۱۳۸۵ شروع کردم درحال حاضرکمدبند دان۴ هستم و با مرببگری درجه ۲ ملی و داور ممتاز ملی مشغول آموزش جوانان می‌باشم. همچنین چندین مقام سبکی و آزاد کشوری و مقام دوم تورنمنت بین الملی ترکیه را در کارنامه خود دارم.

چرا کاراته را انتخاب کرده اید؟
اصلی ترین دلیل آن شیفته تواضع، احترام و نظم خاص این ورزش شدم چون این ورزش پرطرفدار با احترام شروع و با احترام به پایان می‌رسد که احترام ویژه ای را برای پیشکسوتان قائل است و علیرغم ذهنیت عام کاراته درس صلح و دوستی را در بطن خود دارد و یک هنر بسیار زیبا که قبل از تهاجمی‌بودن با دروس دفاع و تزکیه نفس و بالا بردن اعتماد به نفس هنرجویان آغاز می‌گردد. نقش اخلاقی و رفتاری مربیان باشگاه نیز از دلایل مهم جذب بنده بود.

مربیگری را از چه زمانی شروع کرده اید؟
از سال 1388 با حمایت استاد عزیزم سرکار خانم نجمه قربانی وارد عرصه مربیگری شم و تا به امروز خداوند این توفیق خدمت به جامعه کاراته را نصیبم نموده که امیدوارم بتوان گامی‌هر چند کوچک در راستای آموزش جوانان عزیز استانم بردارم.

از مربیانتان بگویید؟
اولین مربی بنده استاد نجمه قربانی که ایشان علیرغم جوان بودنشان بسیار فنی و پرتوان بودند و بی منت تجارب و فن خودشان را در اختیارم قرار دادند و بسیار از محضر استاد بزرگوارم شیهان مهدی محمدی مربی اسبق تیم ملی که داوران، مربیان و قهرمانان بزرگی را به جامعه کاراته معرفی کردند استفاده برده ام و تا این لحظه مورد حمایت همه جانبه قرار گرفته ام و موفقیت‌هایم را مدیون آنها هستم.

مشوقان اصلی شما در مسیر ورزش حرفه ای چه کسانی بوده اند؟
مسلما برای ورود به هر نوع فعالیت حرفه ای در مرحله اول خصوصا برای بانوان تشویق و پشتکار خانواده نیاز است، لذا خانواده برای من زمینه را فراهم نموده و ضمن حمایت همه جانبه کارهای جانبی را از من سلب کردند تا با خاطری آسوده ورزش را پیگیری کنم، حمایت و تشویق مربیان بزرگوارم و عکس العمل مثبت و اعتمادشان به من با پیشرفتم شده است.

نظر خانواده‌ها در مورد ورزش بانوان چیست؟
مسلما وقتی بانوان هم دوش مردان می‌توانند برای کشور و در سطح بین الملل افتخار آفرینی کنند و نقش ورزش را در بحث سلامت روح و روان و جسم جوانان فارغ از جنسیت بسیار مهم باشد، خانواده‌های عزیز نیز این مهم را در یافته اند و ضمن اجازه حضور فرزندانشان گاها خود این بزرگواران نیز شیفته و متقاضی شروع ورزش می‌شوند و بر همگان روشن است عقل سالم در بدن سالم است و این تن سالم می‌تواند فرزندان سالم تری را تحویل جامعه دهد.

از تاثیر ورزش در روحیه و فعالیت اجتماعی بانوان بگوید؟
چون مسئولیت رشد و تربیت فرزندان برعهده مادران می‌باشد و لازمه این مسئولیت داشتن روحیه شاد و جسمی‌سالم و روانی آسوده می‌باشد، مطمنا محیط‌های ورزشی که با فعالیت جسمی‌تن سالم و روخیه شادی را فراهم می‌کند، بانوان را برای هر نوع فعالیت اجتماعی و همچنین مسئولیت مادر بودن کمک شایانی خواهد نمود.

ورزش چه تاثیری در رشد و تغذیه دختران دارد؟
عامل اصلی رشد برای نوجوانان و جوانان تحرک، نشاط و تغذیه سالم است، ورزش از اصلی ترین مولفه‌هایی است که این فرآیند را در بدن به وجود می‌آورد و داشتن جسم قوی مستلزم تغذیه صحیح است که ورزشکاران مجبور به رعایت آن می‌باشند تا یک ورزشکار حرفه ای ساخته شود.

از شاگردان و موفقیت‌هایشان بگویید؟
در طول دوران مربیگری که حدود 12 سال می‌باشد با حمایت مربیان بزرگوارم و خانواده‌های گرامی‌در مجموع تیمی، نایب قهرمانی دو دوره مسابقات گوجوکای کشوری و مقام سوم یک دوره مسابقات اینویی کاراته کشور را بدست آورده ام.
انفرادی:
1- صالحه گمشاد زهی کسب چندین مدال سبکی کشوری و نایب قهرمانی تورنمنت بین المللی که در حال حاضر از مربیان و داوران فعال سبک نیز هستند.
2- زهرا سرداری کسب مدال ارزشمند کاتای انفرادی بزرگسالان برای اولین بار در استان کرمان بدست آورد وی هم اکنون عضو تیم مس رفسنجان می‌باشد.
3- ساجده جهانشاهی قهرمان مسابقات استعدادیابی نوجوانان کشور، قهرمان اول لیگ کاتای کشور، عضو تیم مس کرمان و نفر اول رنگینک کشور در رده نوجوانان را بدست آورده است و نفر اول کاتای نوجوانان کارگری کشور را هم در کارنامه خود دارد.

برنامه شما برای آینده تان چیست؟
به امید خدا و حمایت اساتیدم تصمیم دارم فعالیت خود را درآموزش جوانان و تربیت قهرمانان ادامه دهم و همچنین در بخش تربیت مربی و داور نیز فعال باشم.

از دغدغه و نگرانی‌ها بگویید؟
با توجه به مشکلات اقتصادی متاسفانه تعدادی از ورزشکاران به این دلیل بطور حرفه ای علیرغم استعدادهای بالقوه نمی‌توانند ورزش را ادامه دهند، اگر بنگاه‌های اقتصادی در زمینه حمایت از ورزش ورود کنند حتما جامعه سالم تر و جوانان با نشاطی خواهیم داشت.

و سخن پایانی شما؟
ضمن تشکر از نشریه وزین یزدان کرمان و تشکر از اساتیدم آرزوی موفقیت و سلامتی برای همه پیشکسوتان، مربیان، داوران و قهرمانان عزیز را دارم و از اعتماد خانواده‌های گرامی‌بسیار سپاسگزارم.