اخبار » تیتر دوم
کد خبر : 5180
یکشنبه - ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
درخواست مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمان از مردم:

پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنید

به گزارش کرمان‌آنلاین، روح‌الله خواجویی افزود: همکاران ما مدافعان خاموش جامعه در برابر کرونا هستند و از مردم می‌خواهیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش آمار فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹، به خود و خانواده‌هایشان، کادر درمان، نیروهای آرامستان و جامعه یاری رسانند.
وی ادامه داد: با توجه به گذشت ۱۹ ماه از شیوع بیماری کووید ۱۹، کادر درمان و پرسنل اجرایی سازمان آرامستان‌ها، خسته و کم‌توان شده‌اند.
مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان بیان کرد: در حال حاضر، نیروهای غسال سازمان شامل سه خانم و چهار آقا هستند که این تعداد با توجه به افزایش آمار فوتی‌های کرونا، جوابگو نیست.
خواجویی ادامه داد: کار برای سایر همکاران ما هم که متوفیان ناشی از کرونا را بایستی طبق پروتکل‌ها در دو متری عمق زمین به خاک بسپارند، دشوار شده و آنها نیز خسته شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: گاهی مرحله‌ی دفن اموات به‌خاطر سختی خاک، ساعت‌ها زمان می‌برد و به دلیل افزایش تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا، همکاران ما در بخش اجرایی تا ساعت پایانی بعدازظهر درگیر دفن اموات می‌شوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان ادامه داد: از مردم تقاضا داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در ارتقای سلامت جامعه و کاهش فشار بر اقشار یادشده قدم بردارند.
خواجویی در ادامه با بیان اینکه فوت‌شدگان ناشی از کرونا نیز در آرامستان‌ “بهشت کریمان” دفن می‌شوند و قطعه‌ی جداگانه‌ای برای دفن آنها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تفاوت دفن فوت‌شدگان ناشی از کرونا با بقیه فوت‌شدگان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عمق دفن آنهاست.
وی افزود: این افراد در طبقه پایین قبور دفن می‌شوند چراکه طبق پروتکل‌های مصوب باید عمق محل دفن آنها دو متر باشد.