رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April
شهردار کرمان در شورای هماهنگی سازمان‎های شهرداری تأکید کرد:

جلسات هماهنگی سازمان‎ها مبتنی بر ارایه تحلیل مناسب از آسیب‌ها و نیازها باشد

شهردار کرمان گفت: جلسات شورای هماهنگی سازمان‎ها باید مبتنی بر ارایه تحلیلی مناسب از آسیب‌ها، نیازها و درخواست‌‎های هر سازمان و مبتنی بر ارایه سند اقدام باشد.

سعید شَعرباف تبریزی، در جلسة امور هماهنگی سازمان‎های شهرداری کرمان که با حضور جمعی از مدیران عامل سازمان‎ها، مشاور شهردار و معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج، برگزاری جلسات پایش سازمان‎ها را مطلوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه در فاز اول، هر هفته دو جلسة پایش به‌صورت تخصصی برای سازمان‌ها برگزار خواهد شد، گفت: در این جلسات به‌صورت تخصصی در مورد پروژه‎های اصلی هر سازمان گفت‌وگو خواهد شد.
شهردار کرمان در ادامه، به احتمال تکرار برگزاری جلسات پایش، هر دو ماه یک‌بار برای هر سازمان اشاره کرد و افزود: در این نشست‌ها موضوعات مطرح‌شده در جلسات قبل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
شَعرباف تبریزی، یکی از وظایف امور هماهنگی سازمان‌ها را نظارت بر مصوبات جلسه‌های پایش و ارتباط با شورای اسلامی شهر کرمان دانست و گفت: در صورت لزوم، درخصوص موضوعات و مشکلات سازمان‌ها، با اعضای شورا رایزنی و مشورت می‎شود.
وی با بیان اینکه از این طریق نظام‌دهی بهتری بین سازمان‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر جهت تصویب هرچه سریع‌تر موضوعات مختلف ایجاد می‌شود، گفت: در مورد موضوعات فوری باید پیگیری بیشتری انجام شود؛ زیرا طرح آن موضوع در شورای اسلامی شهر، امور را سرعت می‌دهد و این از وظایف امور هماهنگی سازمان‌های شهرداری است.
شهردار کرمان افزود: برگزاری جلسات سازمانی باید در دستور کار مشخص سازمانی غیر از ارایة گزارش عملکرد باشد و لازم است درخواست‌های هر سازمان‌ به اطلاع دیگران برسد.
شَعرباف تبریزی، با اشاره به اینکه با برگزاری این جلسات، فرصت مناسبی وجود دارد تا لیست درخواست‌های مشخص‌شدة سازمان‌ها، به صراحت ارایه شود، گفت: خروجی این جلسات باید مبتنی بر ارایه تحلیلی مناسب باشد تا آسیب‌ها، نیازها و درخواست‌‎های هر سازمان برررسی و اولویت‌بندی شود و در انتها سند اقدام وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه با نزدیک‌شدن به زمان تمدید اساس‌نامه‌های سازمان‌های شهرداری، زمان بازنگری کلی فرا رسیده و فرصت مناسب ایجاد شده تا هر سازمان بتواند براساس تجربة کاری، پیشنهاداتی برای تغییر مأموریت‌ها و ساختار سازمانی ارایه دهد، گفت: این موارد به اطلاع وزارت کشور رسانده می‌شود.
شهردار کرمان افزود: ایجاد تغییرات در ساختار سازمان‌ها به معنای افزایش تعداد سازمان‌ها نیست؛ بنابراین، لازم است با ارایه دلایل علمی، مشکلات ایجاد شده در ساختار فعلی را تشریح و بر روی مشکلات، حجم کار و محدودیت‌ها تمرکز کنیم.
شَعرباف تبریزی ادامه داد: برای تحلیل فلسفة وجودی سازمان‌ها، هم‌اکنون فرصت خوبی ایجاد شده است؛ بنابراین، درخصوص اینکه آیا وجود یک سازمان منفعت داشته یا خیر، باید به جمع‌بندی قابل اطمینانی برسیم.
وی با تأکید بر ایجاد درآمد در سازمان‌ها بیان کرد: این خواستة وزارت کشور است تا سازمان‌ها بتوانند کار اقتصادی انجام دهند و مانعی برای کسب درآمد وجود نداشته باشد.
شهردار کرمان با بیان اینکه طبق قانون، فرصت‌هایی برای درآمدزایی در سازمان‌ها ایجاد شده است، افزود: در صورت موفقیت در کسب درآمد، بخش قابل توجهی از آن در سازمان مربوط هزینه خواهد شد.
شَعرباف تبریزی در ادامه، به وجود انعطاف‌پذیری قانونی برای این فرصت اشاره و تأکید کرد: لازم است براساس آن اساس‌نامه‌های سازمان‌ها را به‌روز کرد و پیشنهاداتی ارایه داد.
وی خطاب به مدیران عامل سازمان‌ها گفت: تا سه ماه آینده باید به‌صورت علمی آسیب‌شناسی درست و مطلوبی از سازمان خود ارایه دهید.
شهردار کرمان ادامه داد: بر این اساس نیاز است برای هر سازمان اساس‌نامة جدیدی را تدوین و نقش‌ها و پروژه‌های سال آینده را مشخص کند.
شَعرباف تبریزی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال گفت: از هفتة آینده با در نظر گرفتن حجم و اهمیت اقدامات هر سازمان، به‌صورت هفتگی جلسات برگزار می‌شود.
وی بر اهمیت عملکرد حوزه‌های عمرانی، زیرساختی و خدمات شهری در آستانة سال جدید تأکید کرد و افزود: بعضی از سازمان‌ها باید فعالیت بیشتری داشته باشند.
معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان نیز در این نشست ضمن تشکر از ایجاد تعامل و هماهنگی بین سازمان‌ها گفت: با توجه به در نظر گرفتن ظرفیت‌های موجود در سازمان‌ها، برگزاری جلسات هماهنگی می‌تواند در انتقال تجربیات مؤثر باشد.
مهدی نیکویی با بیان اینکه در سطح بالاتر می‌توان به همکاری و تعامل با استان‌ها و کلان‌شهرها بیاندیشیم، افزود: تعامل بین شهری و استانی می‌تواند تجربة خوبی برای مدیران و پیشرفت شهر کرمان باشد.
مسئول امور هماهنگی سازمان‌ها و مؤسسات وابسته شهرداری کرمان هم نظارت بر امور سازمان‌ها در چارچوب قوانین را ازجمله وظایف مهم امور هماهنگی سازمان‎ها برشمرد و تشکیل جلسات شورا و هیأت مدیره شورای سازمان‌ها و پیگیری برای ابلاغ مصوبات این شورا و همچنین پیگیری برای حل مشکلات سازمان‌ها را ازجمله اقدامات انجام شده و در دستور کار برشمرد.
محمد بابایی اجرای سیستم‌های مدیریتی کیفی به‌منظور بالا بردن سطح علمی سازمان‌ها را ازجمله رویکردهای امور هماهنگی سازمان‌ها اعلام کرد و افزود: در این راستا دبیرخانة مرکزی به‌منظور جمع‌آوری مصوبات و اسناد مهم مربوط به سازمان‌ها تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه مانند روال گذشته، بازدید‌های میدانی، تشکیل جلسات شورای سازمان با حضور شهردار و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مدیرعامل سازمان‌ها به‌صورت کارگاهی در دستور کار است، گفت: هدف از برگزاری جلسات هماهنگی بین سازمان‌ها، افزایش تعامل و هماهنگی است.
لازم به ذکر است؛ در این جلسه که به میزبانی سازمان مدیریت مهندسی شبکه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمان برگزار شد، موضوعاتی ازجمله وضعیت پارکینگ‌های شهر، پارک آموزش ترافیک و امنیت مسیر دسترسی به آرامستان «بهشت کریمان» مطرح شد.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200