رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
  • کد خبر : 4863
  • مشاهده : 17 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : مربیان در فوتبال ایران تنها هستند
سرمربی تیم مس رفسنجان :

مربیان در فوتبال ایران تنها هستند

سرمربی تیم مس رفسنجان در گفت‌و‌گو با “ورزش سه” درباره مسائل اخیر فوتبال ایران به صحبت نشست.

محمد ربیعی که این روزها مشغول آماده‌سازی تیمش برای رقابت‌های لیگ برتر در فصل بیست و یکم و دومین سال حضور مس رفسنجان است، درباره فعالیت نقل و انتقالاتی این تیم اظهار کرد: هنوز قرارداد خاصی منعقد نشده، مشغول مذاکره با بازیکنان هستیم و دوست داریم در فضایی دور از هیجان و قیمت‌های کاذب بازار، برای تیممان بازیکن جذب کنیم و قطعا دوست داریم با تقویت تیم رفسنجان، شرایط بهتری را برای دوره آینده ایجاد کنیم.

از او درباره شرایط فصل گذشته سوال می‌کنیم که او در پاسخ می‌گوید: به‌عنوان سال اول، کاری که در مس رفسنجان انجام شد، بسیار خوب بود و نمره قبولی را از کارشناسان دریافت کردیم. من همین‌جا از مجموعه مس، مدیرعامل و تمام افرادی که در این زمینه حمایت بی‌شائبه‌ای از مس رفسنجان داشتند، تشکر می‌کنم و اطمینان دارم در سایه این حمایت‌ها شرایط بهتری نیز در فصل آینده خواهیم داشت و تیمی را به رقابت‌ها خواهیم فرستاد که رضایت مردم شریف رفسنجان را جلب کند.

ربیعی با اشاره به حمایت‌های هواداران رفسنجانی در طول فصل عنوان کرد: ما روزهای سختی را در طول فصل داشتیم ولی خوشحال هستم هرگز به‌عنوان مربی این احساس را نداشتم به تنهایی در کاری مشغول هستم و یک شهر و مجموعه بزرگ ما را به جلو هُل دادند تا فصل را به شیرینی و البته شرافت با توجه به بازی آخر به اتمام برسانیم.

سرمربی رفسنجان اضافه کرد: البته ما در ابتدای راه هستیم و باید بیش از این کار و تلاش کنیم تا تبدیل به تیم قابل احترامی در رقابت‌های لیگ برتر که تیم‌های با سابقه، مدعی و ثروتمندی در آن حضور دارند، بشویم.

سوال بعدی از ربیعی درباره قهرمانی فولاد در جام حذفی بود که او ضمن تبریک به جواد نکونام گفت: ما در این فصل دو بازی با فولاد داشتیم که نتیجه خوبی مقابل این تیم گرفتیم، اما فولاد یک تیم کاملا سازمان یافته و تاکتیکی بود و به نظرم در بازی دیروز استحقاق قهرمانی را داشت. بنده از همینجا به جواد نکونام به عنوان یک مربی جوان و موفق تبریک می‌گویم و موفقیت او را موفقیت افرادی مثل خودم می‌دانم.

سرمربی مس رفسنجان پیرامون محرومیت امیر قلعه‌نویی عنوان کرد: البته کمیته محترم انضباطی حتما دلایل خاص خود را برای انتشار این حکم داشته، اما فکر می‌کنم گاهی باید در مورد افرادی که سرمایه‌های اجتماعی ایران هستند، با ملایمت و ملاطفت بیشتری برخورد کرد.

او ادامه داد: تصورم این است آقای قلعه نویی که تیمش نمایش خوبی مقابل استقلال داشت، در لحظه مصاحبه شرایط گفت‌وگو را نداشت و شاید بهتر است مصاحبه‌های کنار زمین شکل دیگری به خود بگیرد یا انجام نشود چراکه به هر حال گل‌گهر در موقعیتی بود که زحمت یک‌ساله‌اش هدر رفته و مربی چاره‌ای جز دفاع از عملکرد مجموعه خودش نداشت.
سرمربی مس رفسنجان یادآور شد: با این حال از نظر من امیر قلعه‌نویی یک الگوی مربیگری از نظر فنی  و نتیجه برای همه کسانی که پا در رقابت‌های مربیگری فوتبال می‌گذارند، به حساب می آید و ایشان همیشه مثل یک جوان عطش موفقیت دارند. با این حال فکر می‌کنم برای رسیدگی به اتفاقاتی مشابه این باید سوابق ایشان و حضورشان در تیم ملی و افتخارآفرینی‌شان هم در نظر گرفته بشود.

او به مسئله فشار روی مربیان لیگ برتر اشاره کرد و افزود: یادتان باشد با وجود تمام سر و صدایی که پیرامون شغل مربیگری در فوتبال ایران است، اما مربیان در بعضی مواقع احساس تنهایی ‌کنند؛ به‌خصوص که شما به‌عنوان مربی یک تیم شهرستانی یقه یک مدعی را می‌گیرید، اما فکر می‌کنید قضاوت داور موجب شکست شما شده و زورت به عواملی که دست خودت نبوده، نمی‌رسد. این موضوع واقعا آن حس تنهایی را در یک مربی که باید پاسخگوی نتایج‌شان باشد، تشدید می‌کند و به هر حال ممکن است موجب عصبانیت بیشتری هم بشود؛ به همین دلیل توصیه بر این است که در زمینه مصاحبه‌های پس از بازی، بلافاصله این اتفاق رخ ندهد.

ربیعی صحبت‌هایش را با این جمله تمام کرد که برای آقای قلعه‌نویی آرزوی سلامتی و موفقیت می‌کنم و مطمئنم ایشان با قدرت به فوتبال برمی‌گردند و این موضوع هم ان‌شاالله با نظر مثبت مسؤولان فوتبال همراه خواهد بود؛ شاید نباید به مسائلی که در فوتبال عنوان می‌شود، ابعاد غیر فوتبالی داد که در آن صورت کار برای همه سخت‌تر می‌شود.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200