رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
  • کد خبر : 7095
  • مشاهده : 15 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : برد شیرین گل‌گهر
فراموشی هفت امتیاز کسر شده؛ گل‌گهر 2 فجرسپاسی 0؛

برد شیرین گل‌گهر

با گلزنی مرتضی تبریزی و کی‌روش استنلی دو مهاجم فرصت‌طلب گل‌گهر، شاگردان امیر قلعه‌نویی توانستند در خانه جشن پیروزی مقابل فجرسپاسی را برگزار کنند.

بعد از دو تساوی پیاپی مقابل ذوب‌آهن و تراکتور، شاگردان امیر قلعه‌نویی برنامه آماده‌سازی مناسبی را در تعطیلات زمستانی گذرانده‌اند و حالا امروز در هفته هفدهم لیگ برتر در خانه پذیرای فجرسپاسی شیراز هستند؛ برخلاف گل‌گهر که تنها یک خرید در بازار زمستانی داشت و آن‌هم امین قاسمی‌نژاد بود، فجری‌ها تیم پر تغییر و تحولات در بازار زمستانی بوده و 6 بازیکن جدید به‌خدمت گرفتند.

فجرسپاسی یازده مسابقه اخیر را در لیگ برتر بدون پیروزی سپری کرده و در مقابل گل‌گهر برای قطع روند ناکامی‌اش در راه رسیدن به پیروزی بعد از 2 تساوی پیاپی، امروز در خانه به مصاف تیم شیرازی رفته است؛ پیروزی در مسابقه امروز شاگردان قلعه‌نویی را می‌تواند به نیمه‌ی بالای جدول برساند و در مقابل فجری‌ها برای فرار از جمع فانوس به دستان لیگ به 3 امتیاز مسابقه امروز نیاز دارند.

نیمه اول مسابقه در شرایطی پیگیری شد که توپ و میدان کاملا در اختیار سرمه‌ای‌پوشان گل‌گهر بود و به خوبی شاگردان امیر قلعه‌نویی در مسابقه خانگی امروز توانستند و مالکیت توپ را در دست داشته و با حملات پرشمار به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که درخشش ایمان صادقی در خط دروازه فجرسپاسی مانع از فروپاشی دروازه این تیم شیرازی شد.

سرانجام روی یک کار تیمی زیبا پیش از آن‌که نیمه نخست به پایان برسد، مرتضی تبریزی با شلیکی تماشایی دروازه فجرسپاسی را هدف قرار داد و توانست توپ را به تور دروازه شیرازی‌ها بدوزد تا نیمه نخست به سود شاگردان قلعه‌نویی خاتمه یابد.

در نیمه دوم حملات گل‌گهری‌ها برای رسیدن به گل ادامه پیدا کرد و محسن فروزان روز آرام و کم دردسری را درون دروازه فجرسپاسی گذراند، چرا که هیچ شوت در چارچوبی از سوی فجری‌ها به ثبت نرسید؛ در ادامه حملات گل‌گهر سرانجام روی ارسال ضربه کرنر، کی‌روش استنلی پاسخ اعتماد قلعه‌نویی را داد و در دومین بازی لیگ برتری برای تیم سیرجانی موفق شد گل دوم تیمش را روی سانتر سعید صادقی رقم بزند.

بعد از گل دوم، چند فرصت ایده‌آل گلزنی برای گل‌گهری‌ها به دست آمد که دو فرصت ویژه برای امین قاسمی‌نژاد مهاجم تعویضی و تازه‌وارد گل‌گهر خلق شد اما درخشش ایمان صادقی مانع از گلزنی قاسمی‌نژاد و ثبت سومین گل گل‌گهر شد تا مسابقه امروز با برتری دو گله شاگردان قلعه‌نویی در خانه خاتمه یابد.

با برتری خانگی امروز گل‌گهر، شاگردان امیر قلعه‌نویی 25 امتیازی شدند با تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت نفت آبادان در جایگاه هفتم جدول جای گرفتند؛ در مقابل فجرسپاسی شیراز 13 امتیازی باقی ماند و جایگاهش در رتبه چهاردهم دست‌نخورده باقی ماند.

هفته هفدهم لیگ برتر؛ یک‌شنبه: 1400/11/24؛ ساعت 15:00
استادیوم: شهید سلیمانی سیرجان / بدون تماشاگر

داور: یاسر همرنگ / کمک‌ها: علی اکبر نوری و ولی کاوسی؛ داور چهارم: محمد حسین ترابیان / ناظر: فریدون اصفهانیان

 

گل‌گهر سیرجان

  • محسن فروزان
  • محمدرضا خانزاده
  • آرمین سهرابیان
  • بهنام برزای
  • شایان مصلح (از دقیقه 72: میلاد زکی‌پور)
  • امین پورعلی
  • علیرضا علیزاده
  • علی‌اصغر عاشوری (از دقیقه 72: رضا شکاری)
  • سعید صادقی (از دقیقه 90+3: علیرضا آرتا)
  • مرتضی تبریزی (از دقیقه 72: امین قاسمی‌نژاد)
  • کی‌روش استنلی سوارز (از دقیقه 83: مهدی تیکدری)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

 

فجرسپاسی شیراز

  • ایمان صادقی
  • سیروان قربانی (از دقیقه 67: محمدرضا خدری)
  • رضا علیاری (از دقیقه 81: امید منصوری)
  • محمد قنبری
  • عرفان معصومی (از دقیقه 58: حمید نعمتی)
  • احمدرضا زنده‌روح
  • میلاد کمندانی (ازدقیقه 58: دانیال کردستانی)
  • فرزان دانا (از دقیقه 58: عرفان پورافراز)
  • رضا آقابابایی
  • شهرام گودرزی
  • علی فاتح

سرمربی: علی‌اصغر کلانتری

 

 

 

کارت زرد

علیرضا علیزاده(29) محسن فروزان(49)  از گل‌گهر سیرجان

عرفان پورافراز در(68) از فجرسپاسی شیراز

 

شرح گل:

گل‌گهر سیرجان 1 – فجرسپاسی شیراز 0 (دقیقه 41 مرتضی تبریزی): روی یک کار تیمی زیبا، علی‌اصغر عاشوری پاس خوب امین پورعلی را برای مرتضی تبریزی کاشت و مهاجم گل‌گهر نیز با شوتی تماشایی از پشت محوطه جریمه توپ را روانه دروازه فجرسپاسی کرد که واکنش ایمان صادقی برای مهار توپ کافی نبود و ضربه‌‌ زیبای تبریزی به گوشه دروازه فجرسپاسی رفت تا شاگردان قلعه‌نویی از حریف خود پیش بیفتند.

 

 

گل‌گهر سیرجان 2 – فجرسپاسی شیراز 0 (دقیقه 58 کی‌روش استنلی): روی ارسال ضربه کرنر توسط سعید صادقی، مهاجم برزیلی گل‌گهر بالاتر از مدافعان فجرسپاسی پرید و توانست با ضربه سر عالی خود توپ را به گوشه دروازه فجرسپاسی بفرستد و ایمان صادقی نیز نظاره‌گر ورود توپ به دروازه فجری‌ها بود تا این‌گونه گل دوم گل‌گهر به ثبت برسد.

 

 

دقایق حساس:دقیقه 8: ارسال خطرناک شایان مصلح از سمت چپ با ضربه سر مرتضی تبریزی همراه شد که این ضربه با اختلاف کم از بالای دروازه فجرسپاسی به بیرون رفت.
دقیقه 16: بعد از ارسال ضربه کرنر توسط سعید صادقی، محمدرضا خانزاده با ضربه سری تماشایی توپ را روانه دروازه فجر کرد که واکنش استثنایی ایمان صادقی را در پی داشت و در ریباند هم صادقی موفق شد ضربه تبریزی را دفع کند و در نهایت توپ دور شد.

دقیقه 25: شوت ناگهانی کی‌روش استنلی مهاجم گل‌گهر از بیرون محوطه جریمه با اختلافی کم از بالای دروازه ایمان صادقی به بیرون رفت.

دقیقه 31: شوت سرکش امین پورعلی در از پشت محوطه جریمه فجرسپاسی با واکنش دو مرحله‌ای ایمان صادقی همراه شد و او توانست مانع از فروپاشی دروازه فجری‌ها شود.

دقیقه 46: روی برگشت سانتر سعید صادقی، کی‌روش استنلی از حوالی نقطه پنالتی شوتی سرکش را روانه دروازه فجرسپاسی کرد که ضربه او جایی در چارچوب دروازه فجری‌ها نداشت و با اختلاف از کنار زمین خارج شد.

دقیقه 50: آرمین سهرابیان مدافع پیش‌تاخته گل‌گهر با پای چپ شوتی پرقدرت را به سوی دروازه فجرسپاسی شلیک کرد که ضربه سهرابیان از بالای دروازه ایمان صادقی به بیرون رفت.

دقیقه 74: شوت محکم و پرقدرت امین قاسمی‌نژاد از پشت محوطه جریمه فجرسپاسی با واکنش عالی و به‌موقع ایمان صادقی همراه شد و دروازه‌بان فجرسپاسی شوت مهاجم گل‌گهر را دفع کرد.

در دقیقه 76: دو فرصت پیاپی گلزنی نصیب گل‌گهری‌ها شد که ابتدا شوت محکم امین قاسمی‌نژاد توسط ایمان صادقی برگشت داده شد و در ریباند کی‌روش به توپ ضربه زد که از روی خط دروازه ضربه رضا علیاری فجرسپاسی را نجات داد و مانع از ثبت گل سوم گل‌گهر شد.

دقیقه 83: ارسال از سمت چپ روی دروازه فجرسپاسی با ضربه سر علیرضا علیزاده هافبک سیرجانی‌ها همراه شد اما ضربه علیزاده جایی در چارچوب نداشت و از بالای دروازه ایمان صادقی به بیرون رفت.

 

بهترین بازیکن:

سعید صادقی وینگر سرعتی گل‌گهر با دوندگی بی‌امان خود امروز یکی از بهترین نمایش‌های خود در طول لیگ بیست و یکم را برای گل‌گهر به اجرا گذاشت؛ در کنار صادقی، مرتضی تبریزی و کی‌روش استنلی سوارز دو گلزن امروز سیرجانی‌ها در خط حمله این تیم زوج موفقی بودند و نمایش خوبی را به اجرا گذاشته و هر دوی آن‌ها موفق به گلزنی برای گل‌گهر شدند. امین قاسمی‌نژاد مهره تعویضی گل‌گهر هم در کنار امین پورعلی کاپیتان این تیم جزو چهره‌های شاخص مسابقه امروز بودند.

 

اتفاق ویژه:

بعد از دو تساوی بدون گل مقابل ذوب‌آهن و تراکتور شاگردان امیر قلعه‌نویی در مسابقه خانگی امروز موفق شدند روند پیروزی‌های خود را از سر بگیرند و در جدول رده‌بندی جایگاه هفتم را از صنعت نفت آبادان پس بگیرند؛ ضمن آن‌که اتفاق مهم مسابقه امروز، رونمایی قلعه‌نویی از خرید زمستانی خود بود و امین قاسمی‌نژاد را میدان داد و او نیز در 20 دقیقه حضورش در زمین مسابقه، چند فرصت خوب گلزنی را برای گل‌گهر خلق کرد. در مقابل فجرسپاسی شیراز هم برای دوازدهمین بازی پیاپی ناکام در کسب پیروزی بود تا شاگردان کلانتری در جمع فانوس به دستان لیگ بمانند.

 

 

در حاشیه:

* بعد از میزبانی ورزشگاه شهید سلیمانی از فینال سوپرجام فوتبال ایران، حالا این ورزشگاه مجدداً آماده میزبانی از رقابت‌های لیگ برتر شده و پذیرای مسابقه حساس امروز بوده است.
* امیر قلعه‌نویی سرمربی گل‌گهر تصمیم گرفته تا امین قاسمی‌نژاد را امروز نیمکت‌نشین کند و احتمالا به‌عنوان یار جانشین از خرید پر سر و صدای زمستانی‌اش استفاده خواهد کرد.
* نسبت به مسابقه قبلی گل‌گهر مقابل تراکتور، 2 تغییر در ترکیب تیم سیرجانی دیده می‌شود که در فاز دفاعی بوده و بهنام برزای و شایان مصلح جانشین احمد موسوی و میلاد زکی‌پور شده‌اند.
* کلانتری با استفاده از خریدهای زمستانی‌اش، 4 تغییر در ترکیب فجرسپاسی اعمال کرده و و این تیم شیرازی با ترکیبی متفاوت نسبت به هفته‌های گذشته به میدان آمده است.
* در کنفرانس خبری پیش از بازی سرمربی فجرسپاسی بدون آن‌که نامی از بازیکنی به میان بیاورد اعلام کرد که تیمش در غیاب 4 بازیکن کرونایی به سیرجان سفر کرده است.
* پیش از شروع مسابقه، امیر قلعه‌نویی به رسم میهمان‌نوازی به سوی نیمکت فجرسپاسی رفت و خوش و بش گرمی با علی‌اصغر کلانتری داشت.
* گل‌گهر سیرجان در دو بازی گذشته خود در لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن و تراکتور ناکام در گلزنی بوده و شاگردان قلعه‌نویی امیدوار به طلسم‌شکنی در مسابقه امروز هستند.
* فجرسپاسی شیراز در یازده دیدار قبلی خود تنها 4 تساوی به دست آورده و متحمل 7 شکست شده است؛ زردپوشان برای پایان دادن به این روند ناکامی، امیدوار به شگفتی‌سازی در سیرجان و شکست دادن تیم پرمهره گل‌گهر هستند.
* میلاد زکی‌پور که در بازی رفت در لحظات پایانی گل پیروزی‌بخش گل‌گهر را با شوتی استنثایی به ثمر رساند، امروز روی نیمکت تیم سیرجانی قرار دارد.

* مرتضی تبریزی با گلزنی در مسابقه امروز توانست شمار گل‌هایش در سیرجانبیست‌و‌یکم را به عدد 3 برساند؛ او پیشتر در این فصل مقابل تراکتور و مس رفسنجان موفق به گلزنی برای گل‌گهر شده بود.

* یاسر همرنگ داور مسابقه به دلیل اتلاف وقت در دقیقه 49 تصمیم گرفت تا به محسن فروزان سنگربان گل‌گهر اخطار نشان بدهد تا او در این فصل 3 کارته شده و در معرض محرومیت قرار گیرد.

* کی‌روش استنلی سوارز مهاجم برزیلی گل‌گهر در دومین تجربه حضورش در ترکیب این تیم سیرجانی در لیگ برتر موفق به گلزنی شد.

* عرفان پورافراز که در نقل و انتقالات زمستانی از گل‌گهر به فجرسپاسی منتقل شده بود، به‌عنوان یار جانشین در نیمه دوم و از دقیقه 58 به ترکیب فجری‌ها با نظر کلانتری اضافه شد.

* امین قاسمی‌نژاد خرید زمستانی گل‌گهر که قرضی از استقلال به جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی پیوسته، یک روز بعد از امضای قرارداد با تیم سیرجانی، از دقیقه 72 به جای مرتضی تبریزی وارد ترکیب گل‌گهر شد.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200