رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
  • کد خبر : 2454
  • مشاهده : 19 بازدید
  • اخبار » تیتر سوم
  • چاپ خبر : یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان کرمان در رفسنجان برگزار شد
با حضور معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش:

یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان کرمان در رفسنجان برگزار شد

یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان کرمان با حضور معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان در رفسنجان برگزار شد.

علیرضا کاظمی در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: قدرت فرهنگی مهمترین مولفه قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد که تمام قدرت های ‌علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نتیجه قدرت فرهنگی است.
وی افزود: با توجه به قدرت فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بعد از ۴۰ سال تلاش دشمن در عرصه های مختلف برای شکست نظام اسلامی ناکام ماند و آنچه شهید سلیمانی را به اسطوره مقاومت در جهان تبدیل کرد، نتیجه همین قدرت فرهنگی است.
کاظمی با بیان اینکه دشمن نقطه ثقل فرهنگی را نشانه گرفته است گفت: دشمن تلاش می‌کند تا ناامیدی را در دل مردم ما ایجاد کند اما این طور نیست، چرا که امروز جوان های ما مومن و انقلابی هستند و هوشیارانه با نقشه های شوم دشمن برخورد می کنند.
معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری جوانان امروز از جوانان زمان جنگ آماده تر و هوشیارتر هستند گفت: جوانان امروز با برنامه‌ریزی و هوشیاری به جنگ دشمن می روند.
علیرضا کاظمی اظهار کرد: حفظ فرهنگ ایثار و مقاومت بالاترین مأموریت ما در مدارس است و   آموزش و پرورش به عنوان ارزشی ترین دستگاه فرهنگی کشور مهمترین ماموریت خود را  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تعریف کرده است.
وی اظهار کرد: تشکل های دانش آموزی علمدار و پرچمدار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مکتب حاج قاسم سلیمانی در جامعه هستند که چهل هزار یادواره در چهل هزار مدرسه با همین نیت در سراسر کشور برگزار شده است.
کاظمی افزود: اگر قرار است ما این فرهنگ را ادامه دهیم باید تاریخ گذشته و پر افتخار خودمان را مرور کنیم و فراموش نکنیم دیروز کجا بودیم و چه کسانی شهید شدند و ما امروز چه مسئولیتی داریم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهدا توسط معلمان پرورش یافتند و به جبهه حق علیه باطل رفتند گفت: ما باید قدردان خانواده شهدا باشیم، دست و پای خانواده شهدا را ببوسیم و در برابر آن تعظیم کنیم، این لازمه ورود به عرصه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
علیرضا کاظمی خاطر نشان کرد: احترام به خانواده شهدا دروازه ورود به فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی تاکید کرد: ما باید با شهدا رابطه برقرار کنیم، با آنها درد دل کنیم و از شهدا کمک بگیریم.
کاظمی با بیان اینکه  شهدا زنده، حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند گفت: بر اساس آیات قرآنی شهدا زنده و ناظر هستند، می توانند دست ما را بگیرند و ما را در مسیر نگه دارند و پیوند ما را با ولایت مستحکم نمایند، پس ما باید برای تداوم راه شهیدان تلاش کنیم تا راه شهدا، نگاه شهدا و برکت شهدا در زندگی ما تجلی پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری  یادواره‌های شهدا در مدارس بهانه ای برای آشنایی با سیره و رفتار شهدا در حوزه های مختلف است.
کاظمی با بیان اینکه وقتی زندگی شهدا را مرور می کنیم از اعمال و رفتار مثبت آنها  مات و مبهوت می‌شویم گفت: رفتارهای عجیب سردار سلیمانی انسان را متحول می‌کند، رفتار او با سربازان، رفتار او با مردم، رفتار او با دانش‌آموزان  رفتار او با کودکان، نوجوانان و نوزادان و  رابطه او با خدای خودش اگر به عنوان الگو در جامعه نهادینه شود، انسان را به چه درجه ای می رساند.
وی تاکید گفت: امیدواریم شهدا کمک کنند که رفتارشان، تفکرشان اندیشه هایشان و اخلاقشان در زندگی ما تجلی و ظهور پیدا کند.
وی گفت: جبهه فرهنگی بزرگترین جبهه نظام در برابر استکبار جهانی است که  سربازان اصلی آن فرهنگیان و دانش آموزان هستند.
کاظمی خاطر نشان کرد: امروز دشمن دانش آموزان را مورد هدف خود قرار داده و رسالت فرهنگیان سخت است همه باید به معلمان کمک کنند و به کمک آموزش و پرورش بیایند تا بتوانیم بذر ایمان، بذر عشق وفاداری و فرهنگ ایثار و شهادت را در قلب های پاک جوانان و نوجوانان این مرز و بوم بکاریم.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200