اخبار
کد خبر : 7050
چهارشنبه - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

کلنگ احداث مدرسه ۹ کلاسه خیر ساز در خواجو شهر از توابع شهرستان سیرجان به زمین زده شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین کلنگ زنی این مدرسه خیر ساز ضمن تبریک دهه مبارک فجر خاطر نشان کرد: رسیدن به میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور مهمترین راهبرد آموزش و پرورش استان کرمان در نوسازی مدارس است.

وی با بیان اینکه میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور قبل از انقلاب به ازای هر دانش آموز یک و نیم متر بود اما به برکت انقلاب اسلامی به پنج و نیم متر مربع رسیده است اظهار داشت: ایجاد عدالت آموزشی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

رضایی با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین پارامتر توسعه پایدار است اظهار کرد: اگر می خواهیم مشکلی در کشور نداشته باشیم باید در آموزش و پرورش هزینه کنیم زیرا نیروی انسانی آینده کشور در آموزش و پرورش تربیت می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تربیت انسان صالح و شهروند مطلوب را مهمترین رسالت آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین دانست و گفت: آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف خود نیازمند همکاری، همفکری و همدلی همه مردم و نهاد های دولتی و غیر دولتی است.

رضا رضایی با بیان اینکه سردار سلیمانی با اقدامات ارزنده خود دنیا را متحول نمود خاطر نشان کرد: پرورش نسل متعهد و کارآمد برای آینده کشور و تربیت دانش آموزانی همچون سلیمانی باید در دستور کار مدارس و معلمان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدرسه سازی مهمترین کار خیر است گفت: از اقدامات موثر خیرین در حوزه های مختلف عمرانی و آموزشی در آموزش و پرورش استقبال می کنیم.

رضایی با اشاره به فاصله یکهزار و ۱۰۰ کیلومتری مدرسه شمالی و جنوبی در استان کرمان بیان کرد: در اکثر مناطق استان به فضای آموزشی مطلوب و استاندارد در راستای تسهیل فرآیند یاددهی یادگیری نیاز داریم و خیران سیرجانی نیز می توانند به عنوان معین در سایر شهرستان ها و مناطق استان مدرسه بسازند.

بر پایه این گزارش: کلنگ احداث مدرسه ۹ کلاسه خیر ساز « مولانا ۲۷» با زیر بنای ۹۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان، نماینده مردم شهرستان های سیرجان و بردسیر در مجلس اسلامی و جمعی از خیران، مسئولان، فرهنگیان و دانش آموزان در خواجو شهر سیرجان به زمین زده شد.