رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
  • کد خبر : 4339
  • مشاهده : 15 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : کرمان نامزد شهر ملی صنایع دستی
معاون شهردار کرمان خبر داد:

کرمان نامزد شهر ملی صنایع دستی

معاون شهردار کرمان و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، از مطالعه، تهیه و ارایۀ طرح نامزدی شهر کرمان به‌عنوان «شهر ملی صنایع دستی» خبر داد.

محمد جهانشاهی گفت: این طرح هم‌اکنون به پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی ارایه شده است.
وی با اشاره به تفاهم‌نامۀ همکاری مشترک بین شهرداری کرمان و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، گفت: با توجه به اینکه متولی اصلی ثبت شهر ملی و جهانی صنایع دستی، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است و همچنین اداره امور شهرها، به‌عهدۀ شهرداری است؛ بنابراین، همکاری طرفین، رسیدن به این هدف مهم را سهل‌تر می‌کند؛ ضمن اینکه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را در این مسیر کمک و همراهی می‌کند.
معاون شهردار کرمان به بند 10 ماده یک تفاهم‌نامۀ همکاری شهرداری کرمان با اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با موضوع همکاری و مشارکت در تأمین زیرساخت‌های لازم برای ثبت کرمان به‌عنوان «شهر ملی صنایع دستی»، اشاره کرد و گفت: از آنجاکه شهر کرمان فعالیت مستمر و بسزایی در رشته‌های مختلف صنایع دستی دارد و به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم و تأثیرگذار صنایع دستی در کشور محسوب می‌شود؛ بنابراین، مطالعه و تحقیقات نامزدی شهر کرمان به‌عنوان «شهر ملی صنایع دستی»، از فروردین‌ماه 1400 آغاز شد.
جهانشاهی افزود: خلاصۀ پروندۀ تهیه‌شده نیز جهت پیشنهاد نامزدی شهر کرمان به‌عنوان «شهر ملی صنایع دستی»، حدود یک ماه پیش جهت انتخاب نهایی به شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی ارسال شده است.
وی ادامه داد: امیدواریم با ارایۀ مستندات ازسوی محقق پروژه به شورا، شهر کرمان به‌زودی در گروه «شهرهای ملی صنایع دستی» قرار گیرد تا پس از این اتفاق، با همکاری شهرداری کرمان و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، زمینۀ ثبت شهر کرمان به‌عنوان «شهر جهانی صنایع دستی» نیز فراهم شود.
لازم به ذکر است؛ براساس دستورالعمل شورای جهانی صنایع دستی، شهرداران مسئولیت دبیری شهرهای جهانی صنایع دستی را بر عهده دارند.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200