رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
  • کد خبر : 8926
  • مشاهده : 19 بازدید
  • اخبار » یادداشت
  • چاپ خبر : چالش آغاز راه

سعید قرایی

تیم فوتبال مس کرمان هرچند سابقه بازی در رقابت های لیگ برتر را در پرونده خود داشت اما سال ها دوری از فضای رقابت های لیگ برتر سبب شده بود که در این فصل و پس از شکستن طلسم سال ها دوی خود از لیگ برتر، به نوعی یک تیم تازه وارد در این رقابت ها محسوب شود.

بحث فضای ذهنی این تیم و به نوعی غریبگی مس کرمان تازه صعود کرده به لیگ برتر یکی از چالش های جدی در شروع کار این تیم در هفته های ابتدایی مسابقات محسوب می شد که برای تمامی تیم های تازه صعود کرده به لیگ برتر در سال های گذشته نیز کار را به شدت سخت کرده بود.

از همین رو نگاهی می اندازیم به پنج هفته ابتدایی تیم های استان کرمان پس از صعود به لیگ برتر در اولین سال حضورشان در لیگ برتر تا مشخص شود کار در این هفته های ابتدایی تا چه اندازه سخت بوده است.

تیم فوتبال گل گهر سیرجان که در سال 1398 برای اولین بار حضور در لیگ برتر را تجربه کرد، در 5 هفته ابتدایی این مسابقات سه بازی در خانه و دو بازی در بیرون از خانه را پشت سر گذاشت. گل گهر در آن سال به ترتیب در خانه برابر نساجی به تساوی یک بر یک رسید، در تهران برابر سایپا بدون گل مساوی کرد، در سیرجان برابر پارس به تساوی یک یک رسید، در بازی چهارم در تبریز یک بر صفر به تراکتور باخت و در هفته پنجم نیز در سیرجان برابر نفت آبادان یک بر صفر شکست خورد تا گل گهر از پنج بازی ابتدایی خود در لیگ برتر با سه تساوی و دو شکست، در جدول سه امتیاز کسب کرده باشد.

دیگر تیم استان یعنی مس رفسنجان نیز در سال 1399 پنج بازی ابتدایی خود در لیگ برتر را پشت سر گذاشت. این تیم سه بازی را در خانه انجام داد و در دو بازی در زمین حریفان به مصاف آن ها رفت که به ترتیب در بازی اول خود با دو گل در تهران مغلوب استقلال شد، در رفسنجان دو بر صفر به گل گهر باخت، در اراک برابر آلومینیوم به تساوی صفر بر صفر رسید، در بازی چهارم در رفسنجان یک بر صفر به تراکتور باخت و در بازی پنجم خود در رفسنجان نفت مسجد سلیمان را با دو گل شکست داد. این تیم نیز در 5 بازی ابتدایی خود در لیگ برتر 1 پیروزی، 1 تساوی و 3 شکست را ثبت کرد تا 4 امتیاز از این بازی ها کسب کرده باشد.

دو مثال بالا که برای هواداران فوتبال در استان کاملا آشنا هستند و همچنین مثال های بیشماری دیگر از نتایج 5 هفته ابتدایی تیم های تازه صعود کرده به لیگ برتر همگی نشان از آن دارد که کار برای این تیم ها تا چه اندازه در این هفته ها به واسطه چالش های روحی و فنی سخت و دشوار بوده است. و البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که هزینه کرد مس کرمان بنا به اعلام رسمی شرکت مس بابت بودجه اعلام شده برای باشگاه مس کرمان، در شروع رقابت های این فصل لیگ برتر، به مراتب و به نسبت رقم های هر سال، بسیار کمتر از دو تیم دیگر استان در زمان شروع کار خود در اولین حضور در لیگ برتر بوده است.

بهرشکل مس کرمان نیز در این فصل از رقابت های لیگ برتر بر اساس هدف ماندگاری در جدول رقابت ها در اولین سال بازگشت خود به مسابقات، کاری بسیار سخت در ادامه مسیر خود دارد که نیاز به حمایت همه گان و کمک برای هموار شدن این مسیر می باشد…. اتفاقی که مس کرمان با رقم زدن آن می تواند برنامه های بلند مدت خود در فصول آتی لیگ برتر را به ثمر بنشاند.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200