رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April
  • شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
  • کد خبر : 7081
  • مشاهده : 26 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : پرسپولیس 3210 و استقلال 2780 میلیارد
در جلسه خصوصی‌سازی، ارزش‌گذاری و تصویب شد؛

پرسپولیس 3210 و استقلال 2780 میلیارد

عصر امروز جلسه هیئت واگذاری برگزار شد و با تصویب ارزش‌گذاری 3210 میلیاردی پرسپولیس و 2780 میلیاردی استقلال، خصوصی‌سازی این دو باشگاه به آخرین مراحل خود رسید.

پرسپولیس و استقلال چهارمین دهه فعالیت دولتی خود را در حالی سپری می‌کنند که این بار کنفدراسیون فوتبال آسیا، موضوع مالکیت دولتی و مشترک این دو باشگاه را به‌عنوان ایراد جدی مطرح کرده و حتی در بین علل حذف دو باشگاه سرخابی نیز این موضوع را درج کرده است.

این در حالی است که از زمان وزارت مسعود سلطانی‌فر موضوع واگذاری پرسپولیس و استقلال در بورس به شکلی جدی‌تر مطرح شده بود و حتی گفته می‌شد که تا پایان دولت قبلی این اتفاق رخ خواهد داد اما واگذاری دوباره به تاخیر افتاد تا حالا که حسین قربان‌زاده با لحنی جدی و مصمم از ارزش‌گذاری سرخابی‌های پایتخت صحبت کرده و وعده داده که حداکثر تا هفته اول اسفند، نماد این دو باشگاه در تابلوی بورس ثبت خواهد شد.

قربان‌زاده با اشاره به برگزاری جلسه سازمان خصوصی سازی که اتفاقا مدیران پرسپولیس و استقلال هم در آن حضور داشتند، گفت: جلسه هیئت واگذاری تشکیل شد که 4 دستور اصلی داشت. دستور اول در مورد واگذاری پرسپولیس و استقلال بود که ارزش‌گذاری دو باشگاه در این جلسه تصویب شد.

او در مورد ارزش ریالی سرخابی‌ها گفت: ارزش نهایی باشگاه پرسپولیس 3 هزار و 3210 میلیارد تومان و ارزش‌گذاری  باشگاه استقلال 2 هزار و 780 میلیارد تومان که این ارزش‌گذاری کارشناسان رسمی دادگستری از دارایی این دو باشگاه و به ویژه دارایی نامشروط که برند این دو باشگاه است، مورد تصویب اعضای هیئت واگذاری قرار گرفت.

این در حالی است که فروردین 1400 ارزش پرسپولیس 1800 میلیارد و ارزش استقلال 1600 میلیارد تومان عنوان شده بود و حالا با کارشناسی دوباره این رقم برای هر دو باشگاه بیش از یک میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. نکته جالب این‌که پرسپولیس و استقلال در سال 1393 و زمان مطرح شده واگذاری به‌ترتیب 329 و 290 میلیارد ارزش‌گذاری شدند.

رئیس سازمان خصوصی سازی هم‌چنان در مورد روند واگذاری دو باشگاه گفت: قرار شد که در مجامع این دو باشگاه در خصوص افزایش سرمایه از محل صرف سهام مصوبه نهایی ارائه شود و بعد دوباره در هیئت واگذاری مطرح شود. عملا مردم و هواداران عزیز این دو باشگاه می‌توانند در افزایش سرمایه دو باشگاه با فرآیندی که در سازمان بورس در جریان هست، پس از ثبت در سازمان بورس و درج در بازار پایه فرابورس، مردم می‌توانند مشارکت کنند.

او در مورد این موضوع که درج نماد در بورس چه زمانی انجام خواهد شد، اظهار کرد: انشالله تا هفته آینده و نهایتا هفته اول اسفند این اتفاق رخ خواهد داد.

بخش پایانی صحبت‌های قربان‌زاده به موضوع تغییرات مدیریتی این دو باشگاه مربوط بود که وی گفت: بعد از آن تغییر در ترکیب سهامداری این دو باشگاه مورد بررسی خواهد بود و در شش ماه آینده تا اواسط سال 1401 بلوک‌های مدیریتی این دو باشگاه هم واگذار خواهد شد تا هم حکمرانی بهتری در این باشگاه داشته باشیم و هم مشکل حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا برطرف شود.

با این حساب باید منتظر ماند و دید که تا هفته اول اسفند واگذاری پرسپولیس و استقلال انجام خواهد شد یا خیر؟ پیش تر سازمان خصوصی سازی اعلام کرده بود که تنها بین 10 تا 20 درصد از سهام دو باشگاه در بورس عرضه خواهد شد./ورزش 3

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200