رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April
  • یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۲
  • کد خبر : 7105
  • مشاهده : 29 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : ورزش بدون علاقه و پشتکار، بسیار سخت و دشوار است
«حسن اسماعیل زاده» داور بین المللی بیلیارد در گفت و گوی اختصاصی با «یزدان کرمان»:

ورزش بدون علاقه و پشتکار، بسیار سخت و دشوار است

«حسن اسماعیل زاده» که اصالتا رفسنجانی است از داوران بین اللملی و موفق رشته بیلیارد می‌باشد که چندی پیش فینال جام جهانی قطر را داوری و باعث افتخار دیار کریمان شد، با وی گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می‌آید:

چرا داوری را انتخاب کردید؟
بعد از تاسیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد کشور در سال 1380 با توجه به علاقه‌ای که به این رشته داشتم تصمیم به تاسیس باشگاه گرفتم و از آنجایی که آن زمان خیلی سخت برای باشگاه مجوز می‌دادند هرگز موفق به اخذ آن نشدم اما نمی‌خواستم از این ورزش دور باشم بنابراین تصمیم گرفتم در کلاس‌های آموزشی مربیگری و داوری این رشته، زیر نظر مدرسین وقت فدراسیون شرکت کنم و طی چند سال موفق به اخذ کلیه مدارک داوری و مربیگری در سطح ملی شدم همچنین طی این مدت مسابقات زیادی در سطح کشور قضاوت کردم.
از تعداد داوری‌های بین المللی تان بگویید؟
کلاس‌های مربیگری و داوری بین المللی را در کشورهای ایران و پاکستان و قطر زیر نظر مدرسین آسیا گذراندم و بعد از آن مجوز قضاوت در مسابقات بین المللی را اخذ کردم که تا الان حدود 11 تورنمنت آسیایی و جهانی در کشورهای مختلف جهان را قضاوت کردم (ایران، امارات، رومانی، چین، قطر، پاکستان)

تعریف شما از واژه داوری ورزش چیست؟
هر فعالیت ورزشی بدون علاقه و پشتکار، بسیار سخت و دشوار است بنظرم عشق و علاقه ام به این رشته بوده که توانستم از پس سختی‌ مشکلاتش بر بیایم.
آیا بیلیارد ورزشی با هزینه‌های بالا است؟
هر رشته ورزشی هزینه‌‌های خاص خودش را دارد و بیلیارد هم از این قضیه مستثنی نیست اما نسبت به خیلی از ورزش‌ها مثل سوارکاری و تیراندازی و اِسکی و… ورزش کم هزینه ای است.
برای توسعه بیلیارد در رفسنجان چه برنامه‌ای دارید؟
متأسفانه عدم فعالیت باشگاه‌ها در شرایط کرونا و ایجاد مشکلات اقتصادی برای باشگاه داران باعث شد که تعداد باشگاهای این شهر به یک باشگاه نزول پیدا کند که در حال حاضر بازیکنان، تمرینات خودشان را در همین یک باشگاه ادامه می‌دهند. خوشبختانه بیلیارد رفسنجان جایگاه ویژه‌ای در استان دارد و بازیکنان این شهر همواره جزو قهرمانان و مقام آوران استان بوده اند.
از جایگاه بیلیارد استان کرمان در کشور بگویید؟
طی این سال‌ها جایگاه بیلیارد استان کرمان در سطح کشور فراز و نشیب‌های بسیاری داشته که در حال حاضر با ریاست جناب آقای عباس ارجمند و کادر مدیریتی جدید، قطعا روزهای پرفروغی در پیش خواهد داشت.
سخن پایانی ؟
از مسؤلین محترم شهرستان رفسنجان، همچنین مدیریت باشگاه بزرگ صنعت مس رفسنجان تقاضا دارم با توجه به استعدادهای فراوان در رفسنجان، نگاه ویژه‌ای به این رشته داشته باشند و شرایطی فراهم آورند تا بتوانیم بیلیارد شهرمان را به جایگاه واقعیش برسانیم.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200