رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خبر داد:

نجات چهار شهروند در حوادث امروز جمعه توسط آتش‌نشانان 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، از اطفای حریق یک منزل مسکونی و همچنین نجات چهار نفر از شهروندان در این حادثه و سه حادثۀ دیگر در امروز جمعه ۱۲ آذرماه توسط آتش‌نشانان خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ، رضا میرزایی افزود: در ساعت ۶:٢٢ دقیقۀ صبح امروز، حادثۀ حریق در منزل مسکونی واقع در بلوار «جانباز» به سازمان آتش‌نشانی کرمان اعلام شد و آتش‌نشانان بلافاصله از ایستگاه‌های شماره «۶» و «١» در محل حادثه حضور یافتند.
وی ادامه داد: در این حادثه یک واحد منزل مسکونی دچار حریق گسترده شده و یک نفر از ساکنان قبل از حضور آتش‌نشانان دچار سوختگی سطحی شده بود.
سرآتشیار میرزایی بیان کرد: آتش‌نشانان ضمن مهار آتش، توانستند از پیشروی آن جلوگیری کنند.
وی، از شهروندان خواست نکات ایمنی و پیشگیری از حوادث را در منازل خود رعایت کنند.

سقوط یک نفر در پروژۀ‌ ساختمانی به‌دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، همچنین از سقوط یک نفر در پروژۀ‌ ساختمانی به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی خبر داد و افزود: این حادثه ساعت ۱۱:۲۵ دقیقۀ امروز دوازدهم آذرماه به مرکز  ١٢۵ گزارش شد.
میرزایی ادامه داد: تیم‌ امدادونجات این سازمان بلافاصله از ایستگاه شماره «٢» در محل حادثه واقع در بلوار «شاهد» حاضر شدند و با ایمن‌سازی محل حادثه، از وقوع حادثۀ ثانویه جلوگیری کردند.
وی بیان کرد: در این حادثه، شخص مصدوم که در طبقۀ دوم پروژۀ ساختمانی مشغول به‌کار بود، به‌دلیل بی‌احتیاطی سقوط کرده و داربست طبقۀ اول مانع از سقوط کامل و آسیب جدی وی شد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان افزود: شخص مصدوم توسط آتش‌نشانان به پایین منتقل و جهت انجام اقدامات درمانی، تحویل عوامل اورژانس شد.
میرزایی، به مجریان و کارگران پروژه‌های ساختمانی توصیه کرد تمام نکات ایمنی و حفاظتی محیطی و فردی را در محل کارگاه کاملاً رعایت کنند و از سالم و استاندارد بودن تجهیزات، وسایل و دستگاه‌های مورد استفاده، اطمینان حاصل کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

نجات دو کوه‌نورد در کوه‌های صاحب‌الزمان(عج)
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، همچنین از وقوع حادثۀ دیگری در روز جمعه خبر داد و گفت: در ساعت ٨:۴٠ دقیقۀ صبح امروز جمعه دوازدهم آذرماه، کوه‌نوردی در کوه‌های صاحب‌الزمان(عج)، به علت پرتاب سنگ دچار حادثه در ناحیۀ سر شد.
میرزایی افزود: با توجه به عدم امکان انتقال شخص حادثه‌دیده، اکیپ‌های امدادونجات کوهستانِ سازمان آتش‌نشانی و امدادگران جمعیت هلال احمر، به منطقه اعزام شدند و توانستند شخص مصدوم را به پایین کوه منتقل کنند.
وی، همچنین به نجات یکی دیگر از شهروندان در حادثۀ دیگری که امروز رخ داد، اشاره کرد و گفت: در ساعت ١۶:١٨ دقیقۀ امروز، از حادثۀ دیگری در کوه های حوالی پیست موتورسواری «پردیسان قائم(عج)» مطلع شدیم.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان بیان کرد: در این حادثه، یکی از شهروندان که اقدام به کوه‌پیمایی در پیست موتورسواری «پردیسان قائم(عج)» کرده بود، در حین کوهنوردی به دلیل آسیب در ناحیۀ پا قادر به ادامۀ مسیر نبود که توسط نجات‌گران ایستگاه شماره «۵» «پردیسان قائم(عج)» به پایین منتقل شد.
میرزایی، از شهروندان خواست هنگام کوه‌پیمایی از مسیر اصلی خارج نشوند و همچنین مراقب رها شدن سنگ و آسیب احتمالی به افراد دیگر باشند.
وی افزود: در صورت گم کردن مسیر هنگام کوه‌پیمایی، از ادامۀ مسیر خودداری کرده و با سازمان‌های امدادرسان تماس بگیرید.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200