رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
  • کد خبر : 7966
  • مشاهده : 11 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : موفقیت در فوتبال به حرف نیست
جهرمی سرپرست تیم مس کرمان:

موفقیت در فوتبال به حرف نیست

سرپرست تیم مس کرمان گفت: تیم‌هایی که علیه ما حاشیه‌سازی کردند در نهایت خودشان لطمه دیدند و تاوان سنگینی هم دادند.

تیم مس کرمان که از هفته های قبل صعود خود به رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور را قطعی کرده بود موفق شد در هفته سی و چهارم و پایانی رقابت های لیگ دسته اول کشور در یک دیدار کاملا حیثیتی تیم خیبر خرم آباد را ز پیش رو بردارد. پایان فصل و بازگشت مس کرمان پس از 8 سال به لیگ برتر بهانه ای شد تا خبرنگار ما به سراغ حجت جهرمی سرپرست و یکی از ارکان اصلی موفقیت این تیم در صعود به لیگ برتر رفته و گفتگوی مفصلی را با وی داشته باشد که در ادامه مشروح این گفتگو را می خوانید:
به درایت و دانش کادرفنی‌مان ایمان و اعتقاد داشتم
جهرمی صحبت هایش را اینگونه آغاز و در خصوص فصلی که گذشت گفت: فصل سختی بود؛ با توجه به تغییراتی که در ابتدای فصل در بحث مدیریتی، بازیکنان و کادرفنی داشتیم تقریبا فصل را به خوبی شروع نکردیم اما شخصا به درایت و دانش فنی کادرمان ایمان و اعتقاد داشتم به نتیجه و هدف خواهند رسید.
ابتدای فصل دیدگاه‌ها نسبت به مس خوب نبود
جهرمی ادامه داد: دیدگاه‌ها ابتدای فصل به مس خوب نبود؛ آقای حسین‌خانی فصل گذشته در راس کادر تیم مس نوین در لیگ دو حضور داشت و به واسطه شناختی از بازیکنان لیگ دویی داشت یک سری بازیکنان لیگ دویی و دسته اولی را که هر چند خیلی هم اسم و رسم دار نبودند اما با روحیات وی آشنایی داشتند به تیم اضافه کرد. در ۵ الی ۶ مسابقه ابتدایی فصل خود ما انتظار کسب نتایج ایده آلی را نداشتیم اما در مقابل هواداران نتیجه می خواستند در همین راستا هم با درایتی که کادرفنی و مدیریت باشگاه داشتند و کمکی که هواداران، خبرنگاران واقعی و دلسوز نسبت به ما داشتند موفق شدیم نیم فصل نخست را که دور سختی بود پشت سر بگذاریم. در ادامه نیز تیم کم‌کم از لحاظ فنی و اخلاقی و شخصیتی به هماهنگی لازم رسید و توانستیم خودمان را به صدر جدول نزدیک کرده و در نهایت با کمک خدا به آرزوی چند ساله هواداران خاتمه داده و لیگ برتری شدیم.

عدم تمرکز در بازی پارس جنوبی شانس قهرمانی را از ما گرفت
وی در خصوص اینکه چه دلایلی سبب شد تا شانس قهرمانی مس کم رنگ شود بیان داشت: در بازی پارس جنوبی بازیکنان‌مان در حین بازی تمرکزشان را از دست دادند؛ با توجه به جوی که داخل شهر و استادیوم وجود داشت همه به فکر برگزاری جشن صعود بودند و فکر می کنم این در برهم خوردن تمرکز بازیکنان تاثیرگذار بود؛ همین موضوع عدم تمرکز بازیکنان نیز سبب شد تا گل تساوی را دریافت کنیم. هر چند پس از دریافت گل تساوی نیز دو موقعیت تک به تک و صد در صد گلزنی را از دست دادیم که از دست دادن این دو موقعیت گلزنی هم به عدم تمرکز بازیکنان برمی گردد. بدون اغراق می توانم بگویم در تمام مسابقات بازیکنان ما با تمرکز کامل در زمین حاضر می شدند اما در این مسابقه به واسطه دلایلی که اشاره کردم تمرکز خود را از دست داده و بدنبال آن متاسفانه شانس کسب مقام قهرمانی را نیز کم رنگ‌تر شد اما با این وجود خدا را شاکریم که نتیجه دلخواه‌مان را کسب کردیم.
رقابت بسیار تنگاتنگ و جوانمردانه با ملوان داشتیم
سرپرست مس با تبریک قهرمانی به ملوان افزود: جا دارد از فرصت استفاده کرده و کسب مقام قهرمانی را به تیم خوب ملوان تبریک بگویم. آنها تیمی شایسته بودند که به جایگاه اصلی‌شان رسیدند. امسال ما رقابت بسیار تنگاتنگ و جوانمردانه با ملوان داشتیم. دو تا تیم از لحاظ امتیازگیری در لیگ یک رکورد زده و بیشترین امتیازات طی ادوار گذشته لیگ یک را کسب کردند.
حاشیه‌سازان خودشان لطمه دیده و تاوان سنگینی دادند
جهرمی در واکنش به این موضوع که به نظر می رسید دلیل حاشیه سازی ها علیه مس بیشتر به خاطر منافع شخصی بوده باشد اظهار کرد: همانطور که گفتم ما در طول فصل با ملوان رقابت بسیار تنگاتنگی داشتیم‌ اگر دقت کرده باشید و به مصاحبه اعضای کادر، بازیکنان و مدیران دو تیم رجوع کنید هیچ موردی ما با ملوان نداشتیم. کما اینکه یک سری اتفاقات و مسائل برای ملوان پیش آمد که ما می توانستیم در مورد آنها مصاحبه کنیم چون رقیب ما بود و هم برای ما مسائلی پیش آمد که آنها می توانستند مصاحبه کنند اما این دو تیم شخصیت و جایگاهشان را در آن مقطع نشان دادند و به توانایی‌های خودشان ایمان و اعتقاد داشتند همین امر سبب شد تا ما با ملوانی‌ها هیچ مورد و مشکلی نداشته باشیم. اما یک سری تیم‌ها زمانی که کار به جایی رسید که احساس کردند از لحاظ فنی و شخصیتی نمی توانند خودشان را به تیم ما برسانند شروع به حاشیه سازی کردند. کما اینکه دو مسابقه‌ ما برابر شمس آذر و شاهین بوشهر در نیم فصل نخست برگزار نشد چرا آن زمان مسئولان و سرمربی این تیم خاص که آدم باشخصیتی هم بود کوچکترین اعتراضی نکرد؟ اما در نیم فصل دوم به محض اینکه نتایج دلخواهشان را نگرفتند و احساس کردند از لحاظ فنی به مشکل خوردند شروع به حاشیه سازی کردند؟ خوشبختانه ما مسیر خودمان را طی کردیم هیچ کار مقابل به مثلی هم انجام ندادیم و تمام این حواشی‌ها را مدیریت کردیم. تیم‌هایی که علیه ما حاشیه‌سازی کردند در نهایت خودشان لطمه دیدند و تاوان سنگینی هم دادند. در مقابل اتهامات ناجوانمردانه‌ای که زدند ما به خداوند متعال توکل و آنان‌ را به ائمه اطهار واگذار کردیم‌. در نهایت هم جواب اعمال‌ و رفتار ناجوانمردانه‌شان را همه دیدند.
بازیکنان تیم پاسخ مثبتی به اعتماد حسین خانی دادند
ایشان در مورد نتایج فوق العاده مس و رکوردزنی این تیم نیز گفت: یک سری از بازیکنان بومی ما واقعا جوان و از تیم‌های آکادمی و پایه به تیم بزرگسالان اضافه شده بودند و یک سری نیز بازیکنانی بودند که فصل گذشته در لیگ دو در کنار آقای حسین خانی حضور داشتند، ایشان با اعتمادی که به این بازیکنان داشت تقریبا یک تیم جوان و نوپایی را شکل دادند و خوشبختانه این بازیکنان نیز پاسخ مثبتی در زمین مسابقه به اعتماد آقای حسین‌خانی دادند که در نهایت منجر به کسب نتایج درخشان و رکورد زنی شد.
عملکرد شهدادنژاد درخشان‌تر از سایر گلرها بود
وی ادامه داد: فکر می کنم نتیجه زحمات و عملکرد کادرفنی‌ و بازیکنان‌مان که تلفیقی از بازیکنان باتجربه که در سالیان گذشته در تیم مس بازی کرده بودند و یا از شهرهای دیگر اضافه شده بودند رکوردهای بی نظیری شد که به ثبت رسید و سالیان سال ماندگار باشد. ما دو باختی که دادیم دو شکست خارج از خانه برابر سایپا و پارس جنوبی جم بود در بازی برابر سایپا مستحق باخت نبودیم و یک سری اتفاقات افتاد که نتیجه را واگذار کردیم در دیدار برابر پارس جنوبی جم نیم ساعت شروع مسابقه حواشی بسیار زشتی را علیه ما رقم زدند و علاوه بر آن به اذعان کارشناسان داوری یک پنالتی صد در صد و محرز را هم در دقیقه ۸۰ به سود ما گرفته نشد. در بحث کلین شیت نیز تنها تیمی در لیگ بودیم که دروازه‌بانان بسیار خوبی را در اختیار داشتیم و از آنها در رقابت‌های لیگ و جام حذفی استفاده کردیم عملکرد آنها بسیار خوب بود و در کنار آن خط دفاعی‌مان کمک کرد تا به این مهم دست پیدا کنیم. ضمن اینکه با تمام احترامی که به همه دروازه‌بانان قائل هستم اما به نظرم عملکرد آقای شهدادنژاد نسبت به سایر گلرها مثبت تر بود چرا که در چند بازی نخست لیگ ایشان درون دروازه نبودند و بازی پایانی لیگ را هم بازی نکردند از این حیث فکر می کنم عملکردش درخشان‌تر از سایر گلرها باشد.

با وجود بازیکنان جوان کمبودی احساس نکردیم
سرپرست مس در خصوص اعتماد کادرفنی به بازیکنان جوان و میدان دادن به آنها بیان داشت: کادرفنی ما عملکرد بازیکنان جوان و بازیکنانی که کمتر بازی کرده بودند را در جام حذفی به نمایش گذاشته بودند ما در جام حذفی تقریبا از بازیکنانی استفاده کردیم که نسبت به سایر بازیکنان کمتر بازی کرده بودند و از لحاظ میانگین سنی، سن کمتری از میانگین سنی تیم اصلی‌مان داشتند و موفق شدند در این رقابت‌ها تیم فولاد مدافع عنوان قهرمانی را حذف کنند و تیم نساجی را در جو سنگین ورزشگاه آزادی تا دقایق پایانی متوقف کردند. یکی از دلایل اصلی موفقیت تیم ما این بود که در تمام پست‌ها بازیکن جوان خیلی خوبی داشتیم که سبب شد احساس کمبود نکنیم.
ثابت کردیم موفقیت در فوتبال به حرف نیست و باید در عمل نشان داد
جهرمی در خصوص بازی حساس برابر خیبر که به نوعی برای هر دو تیم بازی حیثیتی محسوب می شد نیز گفت: قبل از اینها ما حساسیتی روی بازی با خیبر نداشتیم اما با توجه به حواشی که علیه ما ایجاد کردند و اگر خاطرتان باشد در یکی از برنامه‌های زنده تلویزیونی اعلام کردند که سه امتیاز آخر لیگ در جیب‌مان است! آن موقع تیم خیبر با ما ۸ امتیاز اختلاف داشت و به واسطه این اختلاف امتیاز ایشان گفتند طی سه الی ۴ هفته آینده امتیازات لازم را جمع می کنیم و سه امتیاز آخر هم که تو جیب‌مان است بنابراین قطعا صعود می کنیم! اما بازیکنان ما نشان دادند طوری که ایشان می گفت نیست و فوتبال با حرف پیش نمی رود و در عمل است که باید ثابت کنید که توانایی‌ها و استحقاق موفقیت دارید یا نه.
امسال مسئولان احساس مسئولیت بیشتری داشتند
ایشان در واکنش به این موضوع که به نظر می رسید حمایت مسئولان در فصلی که گذشت بیشتر از فصل های قبل بود تصریح کرد: فکر می کنم حمایت‌ها همه ساله وجود داشت و اینطور نبود حمایتی صورت نگرفته باشد اما امسال با توجه به نتایجی که رقم خورد کم‌کم همه مسئولین یکدل شدند و احساس کردند که تحقق صعود مس به لیگ برتر امری شدنی است و اگر بیش‌تر از قبل در کنار تیم باشند این آرزو می تواند تحقق یابد. با توجه به اینکه در سال‌های قبل هم من در کنار باشگاه مس بودم هیچ زمانی اینکه مسئولی نخواهد تیم صعود کند را احساس نکردم بلکه همه مسئولان می خواستند اما امسال با توجه به نتایجی که کسب شد و جو خوبی که تیم داشت مسئولان اعم از نمایندگان مردم در مجلس، استاندار، شهردار و…  با یک حس بهتر و احساس مسئولیت بیشتری در کنار تیم حاضر شده و حمایت‌های بیشتری از تیم کردند. در کل فصل خوبی بود و این یکدلی که بین مسئولان، مدیریت باشگاه، کادرفنی و بازیکنان وجود داشت سبب شد نتایج فوق العاده مس رقم خورده و در نهایت به لیگ برتر صعود کنیم.
بعید می دانم مشکل خاصی در ادامه همکاری حسین‌خانی با باشگاه وجود داشته باشد
مدیر تیم مس کرمان در خصوص آینده فرزاد حسین خانی و اینکه آیا باشگاه با او ادامه همکاری می دهد گفت: آقای حسین‌خانی قرارداد دو ساله با باشگاه مس دارند دقیقا نمی دانم شرایط طرفین به چه شکلی است فکر می کنم در یک الی دو روز آینده باشگاه شرایط آقای حسین‌خانی را بررسی می کند و تصمیم نهایی گرفته می شود. همانطور که می دانید شرایط حضور در لیگ برتر متفاوت است طبیعتا هم آقای حسین‌خانی و هم کادر مدیریتی باشگاه یک سری خواسته‌هایی دارند که در نهایت فکر می کنم ظرف یکی الی دو روز آینده نشستی برگزار شود و تصمیمات لازم گرفته شود. بعید می دانم مشکل خاصی وجود داشته باشد فکر می کنم همه با هم سعی دارند که بهترین اتفاقات را برای مس کرمان در لیگ برتر رقم بزنند.
با هیچ بازیکنی وارد مذاکره نشده‌ایم
جهرمی در پایان در واکنش به اسامی بازیکنانی که در فضای مجازی مطرح و گفته می شود باشگاه مس با آنها وارد مذاکره شده است نیز گفت: به ضرس قاطع می گویم مدیریت باشگاه مس و حتی کادرفنی تاکنون با هیچ بازیکنی وارد مذاکره نشده؛ تا چند روز گذشته تمام تمرکز ما بر روی بازی‌های لیگ یک مخصوصا مسابقه پایانی برابر خیبر بود چرا که این مسابقه برای کاملا بازی حیثیتی محسوب می شد حیثیتی نه تنها به دلیل کسب مقام قهرمانی بلکه ما با تیمی مسابقه داشتیم که علیه ما ناجوانمردانه حاشیه‌سازی کرده بود و ما باید در زمین مسابقه توانایی‌هایمان را نشان می دادیم به همین دلیل تمام تمرکزمان بر روی مسابقات مخصوصا بازی آخر بود از این رو باشگاه هیچ برنامه و مذاکره‌ای را برای فصل بعد شروع نکرده است./دی اسپورت

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200