رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
  • کد خبر : 8536
  • مشاهده : 18 بازدید
  • اخبار » تیتر سوم
  • چاپ خبر : سه‌شنبه داغ کویر با دربی مس و گل‌گهر

عرفان امیرخسروی

مس کرمان میزبان هم‌استانی خود، گل‌گهر سیرجان در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال استان خواهد بود تا دربی کرمان برگزار شود.
به گزارش خبرگزاری برنا؛ در حالی هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور برگزار می‌شود که در استان کرمان دربی فوق‌العاده حساسی را شاهد خواهیم بود که نگاه تمام فوتبال‌دوستان را به سمت خود جلب می‌کند.
این دربی اولین تقابل مس کرمان و گل‌گهر در لیگ برتر خواهد بود و بارِ فنی بالایی خواهد داشت چرا که مربیان دو تیم نشان داده‌اند که به بازی تهاجمی و روبه‌جلو علاقه‌مندتر هستند تا بازی تدافعی و اتوبوسی. دستیابی به سه امتیاز این دربی، برای هر دو تیم مهم خواهد بود و در جایگاه‌شان در جدول تاثیر مستقیم خواهد داشت پس هم نارنجی‌پوشان کویر با جنگندگی به دنبال امتیاز هستند و هم آبی‌پوشانِ گل‌گهری که هفته پیش سپاهان مدعی و خطرناک را در ورزشگاه سیرجان با یک تساوی پرگل متوقف کردند. مس کرمان هم هفته گذشته در یک نمایش قابل‌قبول و منطقی با دریافت یک گل در دقیقه ۷۵ بازی در برابر دیدگان تماشاچیان پرشمار استقلالی از آبی‌های پاییتخت شکست خورد که این یک گل هم روی یک غفلتِ نابهنگام وارد دروازه نماینده کرمان شد.
مس کرمان که روزگاری در لیگ برتر فوتبال کشور و جام باشگاه‌های آسیا سیادت می‌کرد حالا مجددا به سطح یک فوتبال کشور بازگشته و به دنبال تکرار روزهای خوب و شیرین گذشته است. گل‌گهر نیز در چند سال گذشته با ایجاد زیرساخت‌های اساسی و استفاده از نفراتِ کاربلد فوتبال کشور در قامت یک مدعی ظاهر شده و به نوعی برای استان هشتم آبرو خریده است. حالا این دو تیم که اکادمی‌های بازیکن‌سازیِ فعالی نیز دارند و به فوتبال ملی با تحویل بازیکنان کارآمد در تمامی رده‌های سنی خدمات پرشماری انجام داده‌اند باید در مقابل هم قرار بگیرند و سه‌شنبه داغ کویر را رقم بزنند.
نوع فوتبالی که دو تیم در بازی‌های پیشین خود ارائه داده‌اند خبر از برگزاری یک دربی مهیج می‌دهد که تجربه بالای کادر فنی این تیم‌ها قطعا اجازه نخواهد داد که سایه حواشی پررنگ‌تر از متن بازی شود و زیبایی‌های این دربی تحت تاثیر کری‌های سطح پایین قرار گیرد. این دربی اگر در کلاس اصلی خود برگزار شود، می‌تواند خروجی مثبتی برای بازیکنان هر دو تیم داشته باشد و آن‌ها با استفاده از پتانسیلی که این بازی ایجاد کرده، با نمایش ِکیفیت اصلی خود، تبدیل به چهره‌های ویژه این هفته لیگ برتر فوتبال کشور شوند.
مس کرمان بنا به اظهارات آرمان شهدادنژاد کاپیتان باتجربه‌اش در خانه بازی مالکانه‌ای انجام می‌دهد و جسورانه و مبتکرانه توپ را به سمت دروازه حریف می‌برد. نارنجی‌پوشان در عین حال لایه‌های دفاعی محکمی دارند که به خوبی سد راه حریف می‌شوند و اجازه موقعیت‌سازی نمی‌دهند. مسی‌ها فوتبالی شناور با پاس‌های پرتعداد را در دستور کار دارند و برای رسیدن به گل، اقدامات ترکیبی منحصربه‌فردی را به نمایش می‌گذارند و تشنه گلزنی هستند. مس کرمان در ترکیب خود از چهره‌های پرشمار بومی استفاده می‌کند و استعدادهای جوان آکادمی خود را با ریسک فراوان در تیم بزرگسالان به کار گرفته است که این مسئله، یکی از اقدامات مثبت مسی‌ها به حساب می‌آید.
از سوی دیگر، گل‌گهر نیز نشان داده در فاز حمله برق‌آسا و غیرقابل‌مهار است و بازیکنان این تیم برای گل زدن خود را به آب و آتش می‌زنند. گل‌گهری‌ها پس از ۳ سال کنار هم بودن به هماهنگی بالایی دست یافته‌اند و همین امر سبب شده تا در ارسال پاس‌ها بادقت فراوان عمل کنند و در زمان حملاتِ انفجاری و سریع به راحتی یاران هم‌تیمی را پیدا کنند که این مهم، می‌تواند هر تیمی را مجبور به باخت در برابر آبی‌پوشان سیرجانی کند.
از انگیزه‌های بازیکنان و مربیان اسبق مس کرمان که حالا در گل‌گهر توپ می‌زنند و فعالیت می‌کنند هم نمی‌شود چیزی نگفت چرا که همین انگیزه‌ها ممکن است سبب شود تا همه چیز به یکباره در زمین مسابقه تغییر کند.
به هرحال همه چیز دست به دست هم داده تا روز سه‌شنبه ۸شهریورماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۹:۳۰ یک دربیِ زیبا را در ورزشگاه هید باهنر شهر کرمان شاهد باشیم و عصرِ داغ کویر با مسابقه‌ای مهیج در اذهان و خاطرات به‌یادماندنی شود.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200