رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
  • کد خبر : 10369
  • مشاهده : 20 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : رشد ۸۶ درصدی بودجه شهرداری باغین در سال ۱۴۰۱ نسبت به بودجه پیش‌بینی شده

شهردار باغین از رشد ۸۶ درصدی بودجه شهرداری این شهر نسبت به بودجه پیش‌بینی شده در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

وحید محمدپور در گفت‌وگو با یزدان کرمان خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها به عنوان ارگان‌های غیرانتفاعی نیمه دولتی که از منابع دولتی استفاده نمی‌کنند هیچگونه بودجه‌ای از دولت و یا کارخانجات اطراف دریافت نمی‌کنند و می بایست با درآمد خود از جمله درآمدهای داخلی و ارزش افزوده با نظارت دستگاه‌های نظارتی، برنامه‌های شهری را اجرایی نمایند که شهرداری باغین توانسته در سال ۱۴۰۰ رشد ۸۴ درصدی و در سال ۱۴۰۱ رشد ۸۶ درصدی نسبت به بودجه پیش بینی شده داشته باشد.

او در ادامه ضمن تشکر ویژه و صمیمانه از تمامی همکاران پرتلاش و زحمتکش در همه واحدهای شهرداری با بیان این مطلب که تمامی زیرسازی های معابر سطح شهر توسط ماشین آلات عمرانی و با پتانسیل موجود در شهرداری صورت می پذیرد گفت: در واحد عمران و شهرسازی شهرداری زیرسازی آسفالت بیش از ۳۵۰ هزار مترمربع، آسفالت معابر بیش از ۱۰۳ هزار مترمربع، لکه گیری آسفالت بیش از ۱۵ هزار متر مربع و همچنین جدول‌گذاری به طول ۲۳ هزار متر انجام شده است.

وحید محمدپور با اشاره این مطلب که باند کندروی بلوار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به سمت بردسیر در سال ۱۴۰۰ آسفالت و جدول گذاری شده بود، گفت:  توانسته‌ایم درسال گذشته نیز زیرسازی، آسفالت و جدول‌گذاری مسیر برگشت این محور که از معابر پر تردد و حادثه آفرین شهر می‌باشد را به پایان برسانیم.

شهردار باغین ضمن توضیح این موضوع که شهرداری فقط در اماکن دارای کاربری فضای سبز و متعلق به این نهاد می‌تواند نسبت به احداث بوستان اقدام نماید اظهار داشت: در خیابان امیرکبیر(شهرداری) با توجه به وجود فضای موجود با کاربری فضای سبز و نیاز شهروندان توانستیم بوستان شهروند به مساحت ۳۲۰۰ مترمربع و در خیابان فرهنگ(علمدار) بوستان دانشجو به مساحت ۵۳۰۰ مترمربع را احداث نماییم که کارهای پایانی آن‌ها به منظور بهره برداری و استفاده همشهریان در حال انجام است و در ماه‌های آتی شاهد افتتاح این دو بوستان خواهیم بود‌.

محمدپور از مهمترین برنامه های پیش‌روی شهرداری در سال جدید را بهسازی و ساماندهی بوستان شهدای گمنام شهر و ورودی شهر از سمت پلیس راه و جاده رفسنجان عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد با همکاری شورای شهر و پیگیری‌های صورت گرفته با اصلاح طرح جامع تفضیلی شهر در آینده شاهد عملیاتی شدن این دو امر مهم در سال جاری باشیم.

او همچنین در خصوص تکمیل سالن ورزشی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز گفت: توانستیم در سال ۱۴۰۰ این مجموعه را به بهره برداری برسانیم تا ورزشکاران رشته‌های رزمی شهر بتوانند از امکانات آن استفاده نمایند.

شهردار باغین اضافه کرد: تعریض معابر شهر در ۶ نقطه، روکش آسفالت معابر بلوار کشاورز، خیابان ولیعصر (عج)، مالک اشتر، بلوار امام خمینی(ره)، اصلاح آسفالت بلوار امام حسین (ع)، آسفالت خیابان خاتم، بهسازی و احداث بلوار کشاورز شامل زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت، تعویض مجموعه بازی بوستان خلیج فارس، تجهیز بوستان‌های شهروند و دانشجو به وسایل تندرستی و بازی کودکان، پیاده رو سازی و موزاییک کاری معابر شهر به متراژ ۵ هزار متر مربع، اصلاح آسفالت و بهسازی معابر جهت دفع آب‌های سطحی، ساماندهی مثلثی بلوار امام حسین به مساحت ۲۱۰۰ مترمربع، ساماندهی و نصب المان مثلثی بلوار نماز و همچنین نصب تصاویر کاشی منقش به تصاویر شهدای معزز شهر در بلوار نماز از دیگر فعالیت‌های مهم صورت گرفته در طول مدت تصدی سمت شهرداری باغین توسط این خدمتگزار است.

محمدپور با بیان این موضوع که چاه آب متعلق به شهرداری که آبیاری فضای سبز شهر توسط آن صورت می‌گیرد چند سالی است بازدهی کافی را ندارد، افزود: خوشبختانه با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و اخذ مجوزهای لازم جهت حفر چاه آب جدید شهرداری باغین با هزینه‌ای بالغ بر ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان اقدام نموده است.

وحید محمدپور با بیان این که شهرداری جهت افزایش سطح امنیت شهر و شهروندان با بودجه‌ای بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان نسبت به نصب ۲۰ عدد دوربین نظارت شهری اقدام نموده است، گفت: در آینده نزدیک نیز به تعداد این دوربین‌ها افزوده خواهد شد.

شهردار باغین ادامه داد: از مهمترین اقدامات صورت گرفته در واحد امور خدمات شهری شهرداری نیز می‌توان به ساماندهی روشنایی ۵ بوستان شهر از جمله بوستان خلیج فارس، پارک‌های محله‌ای جنب تکیه فاطمیه و محله علی اصغر (ع)، کاشت بیش از ۲۰۰۰ اصله درخت، ۸۰۰ درختچه و ۱۵۰۰۰ گلهای فصلی در سطح شهر که نزدیک به ۱۲۰۰۰ از این گل‌ها توسط شهرداری تولیده شده و همچنین نصب علائم ترافیکی و راهنمایی و رنگ آمیزی و زیباسازی سطح شهر اشاره نمود.

وحید محمدپور با بیان اینکه تعدادی از وسایل شهرداری با توجه به عدم رسیدگی قابل استفاده نبودند، گفت: با بودجه‌ای بالغ بر دو میلیارد و پانصد میلیون تومان لودر L90، تراکتورهای رومانی و فرگوسن، مینی بوس، نیسان و مزدا وانت مجددا راه‌اندازی شدند و جهت انجام فعالیت به کار بازگشتند.

او همچنین از خرید و تجهیز واحد نقلیه به دو دستگاه سواری و یک دستگاه ماشین حمل زباله خبر داد.

وحید محمدپور با بیان این جمله از مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: خدمت به مردم را عطیه الهی بدانید گفت: خدمت به مردم برای بنده و همکارانم افتخاری بس بزرگ است و ما در مجموعه شهرداری از هرگونه انتقاد و پیشنهاد که باعث بهبود فعالیت‌های شهرداری شود، استقبال می‌کنیم ولی افرادی که قصد تخریب دارند با این کار آسیب جدی به شهر و پیشرفت شهر خواهند زد.

او در پایان ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم با تلاش و جدیت مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر باغین و با همکاری شهروندان بزرگوار شهری آباد و درخور همشهریان عزیز باغینی داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200