رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
  • کد خبر : 8317
  • مشاهده : 38 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : دیدار با دکتر اعلمی، رئیس هئیت مدیره و مدیر عامل محترم سازمان اتکا

نویسنده۰: سید محمد حسینی‌نژاد

امروزه همه سازمان‌ها، نیروی انسانی را یکی از منابع اصلی سازمان خود می‌دانند و در کنار سرمایه‌های مادی، نیروی انسانی خلاق را یک مزیت رقابتی می‌دانند.

در چنین شرایطی حفظ نیروی انسانی و ایجاد انگیزه در جهت افزایش بهره‌وری با شیوه‌های مختلف تشویقی از مهم‌ترین وظایف هر سازمانی است.

جناب دکتر اعلمی مدیر عامل محترم سازمان اتکا نیز از این امر مستثنی نیست و یکی از شاخص‌های ارزشمند مدیریتی ایشان، تقدیر از کارکنان برتر سازمان اتکا است.

همه کارمندان دیده شدن و تقدیر را دوست دارند و مدیر عامل محترم سازمان اتکا با اشراف کامل به دانش مدیریت منابع انسانی در تقدیر از کارکنان مجموعه بزرگ سازمان اتکا پیشرو و الگو هستند.

شاید به جرات بتوان گفت یکی از عوامل ایجاد احساس همبستگی میان رئیس هئیت مدیره سازمان اتکا و  کارکنان سازمان، تقدیر از اقدامات آن‌هاست.

تقدیر و تشکر از نیروی انسانی اثرات زیادی در رشد فردی و سازمانی دارد و من به عنوان کارمند سازمان اتکا تاثیر مستقیم دریافت  پاداش و لوح  تقدیر در بهبود انگیزه و تلاش بیشتر را درک کرده‌ام.

افراد خلاق با تقدیر از اقدامات‌شان احساس رضایت بیشتری دارند.

این احساس رضایت را  با دریافت حکم بازنشستگی‌ام و تقدیر مدیر عامل محترم سازمان اتکا جناب دکتر اعلمی بیشتر لمس کردم.

این حس خوب ناخودآگاه مرا به اولین سال ورودم به سازمان اتکا برد.

وقتی من در دومین سال حضورم در سازمان اتکا اولین لوح تقدیر را از مدیر عامل محترم وقت سازمان جناب دکتر سید مسعود میر کاظمی دریافت کردم.

دریافت پاداش و لوح تقدیر کارمند نمونه که هزینه زیادی برای سازمان اتکا نداشت و باعث ایجاد انگیزه در من شد.

از فردای آن روز مطالعه، تفکر در جهت رشد و تعالی سازمان یکی از اهداف من شد.

اما از مهم ترین اثرات دریافت پاداش و  لوح تقدیر  با امضا مدیر عامل محترم سازمان اتکا، بالا رفتن حس اعتماد به نفس بود.

این اعتماد به نفس باعث شد سال ۸۱ نامه‌ای به مدیرعامل وقت سازمان اتکا تیمسار منصوری بنویسم.

وقتی از طرف مدیر استان لوح تقدیر به همراه پاداش نقدی به من اعطا شد، هنوز باورم نمی‌شد که تیمسار منصوری نامه مرا با آن دستخط بد خوانده است.

پاداش نقدی بعد از مدتی به فراموشی سپرده شد، اما با دیدن  لوح تقدیرِ مدیر عامل سازمان اتکا هر روز انگیزه و انرژی بیشتری می‌گرفتم و هر بار که در اثر ناملایمات و سختی‌های کار خسته می‌شدم، نگاهی به دو لوح تقدیر از دو مدیر عامل سازمان اتکا می‌کردم و کلی انرژی می‌گرفتم.

بدون شک‌یکی از دلایل پیشرفت و موفقیت من در عرصه پژوهش و تحقیق و نویسندگی، تشویق و محبت بیش از انتظار من از طرف مدیر عامل وقت سازمان اتکا، تیمسار منصوری بود.

رفتار پر از مهر و قدردانی این مرد بزرگ از نامه یک کارمند جز، باعث شد انگیزه من برای خدمت دو چندان شود.

بعدها در کتاب‌های روانشناسی خواندم، هورمون کور تیزون در مغز با اهدای پاداش (لوح تقدیر) ترشح و باعث بهبود عملکرد در ریتم تپش قلب می‌شود.

در طول خدمت در سازمان اتکا، من پاداش‌های مادی زیادی گرفتم که بعد از مدتی تاثیر این پاداش‌های مادی از بین رفت اما تاثیر ماندگاری لوح‌های تقدیری که از  مدیران عامل وقت سازمان دکتر میرکاظمی، تیمسار منصوری و مهندس کربلایی گرفته‌ام، بیشتر از پاداش مادی در من باعث ایجاد انگیزه شد.

این تقدیرنامه‌ها باعث شد ترشح  هورمون سروتونین و دوپامین در مغز من افزایش پیدا کند و اولین نتیجه ترشح این هورمون ها احساس رضایت من از شغلم بود.

این احساس رضایت باعث بالا بردن کیفیت کارم، افزایش امید من به زندگی و موفقیت‌های زیادی در زندگی کاری و شخصی‌ام  شد.

برای من رشد و تعالی سازمان اتکا از گرفتن جایگاه شغلی مهم‌تر شده بود و همیشه یکی از دغدغه‌های من موفقیت سازمان اتکا در کشور بود.

بی شک موفقیت سازمان اتکا در  موفقیت تمام همکاران من در بخش‌های مختلف سازمان و رضایتمندی خانواده‌های محترم نیروهای مسلح خلاصه می‌شود.

اما همانطور که اولین پاداش و لوح تقدیر در من باعث ایجاد انگیزه شد، آخرین تقدیر و پاداش از طرف مدیر عامل محترم سازمان اتکا جناب دکتر اعلمی برای من باعث ایجاد انگیزه  بیشتری شد.

دیدار و گفتگوی صمیمانه با مدیر عامل سازمان اتکا جناب دکتر اعلمی برای من از هر تقدیر و تشکری مادی با ارزش‌تر بود.

آخرین تقدیر و پاداش از طرف مدیر عامل محترم سازمان اتکا جناب دکتر اعلمی برای من باعث ایجاد انگیزه و تعهد  بیشتر نسب به سازمانم شد.

دیدار و گفتگوی صمیمانه با مدیر عامل سازمان اتکا جناب دکتر اعلمی برای من از هر تقدیر و تشکری مادی با ارزش‌تر بود.

گفتگوی پر باری که نشان از تعهد، تخصص و توجه ایشان به نیروهای انسانی کار آمد و خلاق است.

اینگونه رفتار مدیر عامل محترم سازمان اتکا می‌تواند الگویی برای سایر مدیران شود تا به نحو شایسته از کارکنان برتر و خلاق خود که در شرف بازنشستگی هستند، تقدیر و تشکر کنند.

به طور حتم تجلیل از بازنشستگان باعث ایجاد انگیزه و تعهد به سازمان‌شان می‌شود و این تعهد سبب انتقال تجربیات ارزنده بازنشستگان به مدیران سازمان خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل محترم سازمان اتکا در این گفت‌وگو از تلاش‌های سازمان اتکا در جهت ارتقاء معیشت خانواده‌های محترم نیروهای مسلح، افزایش مبلغ یارانه‌ها، پرداخت هزینه‌های کمک معیشتی، تامین کالاهای اساسی در سخت‌ترین شرایط بحرانی، برگزاری مراسم تجلیل از بازنشستگان و اعزام آن‌ها به زیارت عتبات عالیات سخن گفتند که پرداختن به هر یک از این موضوعات فرصت جداگانه‌ای می‌طلبد.

در این یادداشت تلاش کردم به اهمیت نیروی انسانی، تقدیر از کارکنان سازمان و تاثیر آن در ایجاد انگیزه با ذکر تجربیات ملموس چندین ساله خود اشاره کنم.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200