رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April
  • دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
  • کد خبر : 10412
  • مشاهده : 17 بازدید
  • اخبار » تیتر سوم
  • چاپ خبر : دارندگان گواهینامه‌های جدید الصدور پایه سوم بخوانند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: دارندگان گواهینامه پایه سوم، درسال اول اخذ گواهینامه به منظور کاهش خطای انسانی و پیشگیری از تصادفات باید یک سری محدودیت ها را در رانندگی رعایت کنند.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت در این خصوص بیان کرد: گواهینامه رانندگی اجازه ای است برای رانندگی با وسایل نقلیه موتوری با حداکثر مجموع وزن و ظرفیت بار تا 5/3 تن و برای حمل حداکثر 9 نفر سرنشین با احتساب راننده بنام افراد از طرف پلیس صادر می شود.

وی افزود: محدودیت هایی در سال اول برای دارندگان گواهینامه پایه سوم اعمال می شود که افراد موظف به رعایت آن هستند و پس از طی کردن این شرایط، گواهینامه انان تا 10 سال اعتبار خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور استان ادامه داد: برای افرادی که گواهینامه پایه سوم اخذ می کنند در سال اول شرایط و محدودیت هایی تعیین شده است که در صورت رعایت آنها از سوی دارندگان، گواهینامه آنان تا سقف 10 سال اعتبار خواهد داشت.

وی افزود: اهم محدودیت های رانندگی گواهینامه جدید الصدور؛  عدم رانندگی به تنهایی تا سه ماه پس از دریافت گواهینامه و حضور یک راننده دارنده گواهینامه پایه دوم یا پایه یکم یا دارنده گواهینامه پایه سوم که سابقه رانندگی وی از یکسال بیشتر باشد، او را در زمان رانندگی همراهی کند.

سرهنگ خوشوقت اظهار داشت: عدم ارتکاب تخلفات 20 گانه حادثه ساز دارای نمره منفی موضوع جدول ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ( سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکت به صورت مارپیچ، حرکت با دنده عقب در آزادراه ها و بزرگراه ها،  عبور از مکان های ممنوعه، عدم رعایت حق تقدم و…)، عدم رانندگی از ساعت 24 بامداد تا 5 صبح، ممنوعیت رانندگی در معابر برون شهری  و رانندگی حداکثر تا شعاع 25 کیلومتری شهرها و… از دیگر محدودیت های رانندگی برای گواهینامه پایه سوم جدید الصدور می باشد.

وی گفت: در صورت ارتکاب محدودیت های ذکر شده  توسط رانندگان پایه سوم و همچنین در صورت مقصر بودن در تصادفات منجر به جرح و فوت حسب نظر کارشناسان تصادفات و رعایت نکردن شروط  و محدودیت های مندرج در گواهینامه اعم از استفاده از عینک، سمعک  و… گواهینامه وی جهت طی مراحل قانونی با ارائه رسید به راننده  اخذ خواهد شد، راننده مشمول می بایست ظرف مدت یک ماه پس از ضبط گواهینامه به مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور محل سکونت مراجعه نموده و در دوره های آموزش مجدد در یکی از آموزشگاههای رانندگی با ارائه معرفی نامه از پلیس راهور شرکت کند.

سرهنگ خوشوقت تاکید کرد: اعمال این محدودیت ها برای رانندگانی که موفق به دریافت گواهینامه پایه سوم شده اند به این منظور است که خطاهای رانندگی به حداقل رسیده و جان راننده و دیگر کاربران ترافیکی به خطر نیفتد و از وقوع سوانح رانندگی پیشگیری شود.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200