رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
  • چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
  • کد خبر : 9702
  • مشاهده : 7 بازدید
  • اخبار » تیتر سوم
  • چاپ خبر : خواص جالب قهوه با شیر برای بدن

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که واکنش بین پلی‌فنل‌ها و پروتئین‌ها در برخی از نوشیدنی‌های قهوه با شیری که ما مطالعه کردیم اتفاق می‌افتد. در واقع، واکنش آنقدر سریع اتفاق می‌افتد که اجتناب از آن در هر یک از غذاهایی که تاکنون مطالعه کرده‌ایم سخت بوده است.

مطالعه جدید به رهبری دانشگاه کپنهاگ نشان داده است که قهوه با شیر می‌تواند اثر ضد التهابی قوی داشته باشد زیرا ترکیب آنتی اکسیدان‌های قهوه با پروتئین‌های شیر خواص ضد التهابی سلول‌های ایمنی را دو برابر می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارث، هنگامی که پاتوژن‌ها و سایر مواد خارجی وارد بدن ما می‌شوند، سیستم‌ ایمنی بدن ما با استفاده از ارتشی از گلبول‌های سفید و مواد شیمیایی برای محافظت از ما واکنش نشان می‌دهد که منجر به التهاب می‌شود. برای مقابله با آسیب‌های بدن ناشی از التهاب، آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند پلی‌فنول‌ها به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن ما کمک می‌کنند. با این حال، چیزهای زیادی در مورد این مواد مفید ناشناخته باقی مانده است. اکنون، محققان بررسی کرده‌اند که وقتی پلی‌فنل‌ها با مولکول‌های دیگر، مانند آمینو اسیدها واکنش می‌دهند، چه اتفاقی می‌افتد.

برای بررسی اثر ضدالتهابی پلی‌فنل‌های مخلوط با پروتئین، دانشمندان از التهاب مصنوعی روی سلول‌های ایمنی استفاده و کشف کردند، سلول‌هایی که در معرض این ترکیب قرار می‌گیرند دو برابر بیشتر از سلول‌هایی که فقط پلی‌فنول‌ها به آن اضافه می‌شود، در مبارزه با التهاب مؤثر هستند.

نتایج نشان می‌دهد که واکنش بین پلی‌فنل‌ها و پروتئین‌ها در برخی از نوشیدنی‌های قهوه با شیری که ما مطالعه کردیم اتفاق می‌افتد. در واقع، واکنش آنقدر سریع اتفاق می‌افتد که اجتناب از آن در هر یک از غذاهایی که تاکنون مطالعه کرده‌ایم سخت بوده است.

از آنجایی که انسان آنقدر پلی‌فنول را جذب نمی‌کند، بسیاری از محققان در حال مطالعه چگونگی کپسوله‌ کردن پلی‌فنول‌ها در ساختارهای پروتئینی هستند که جذب آنها را در بدن بهبود می‌بخشد. این راهبرد مزیت اضافی افزایش اثرات ضد التهابی پلی‌فنول‌ها را به همراه دارد.

این مطالعه در مجله Agricultural and Food Chemistry منتشر شده است.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200