رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
  • کد خبر : 8811
  • مشاهده : 18 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : باشگاه فرهنگی ورزشی گل‌گهر قطب‌ فعال ورزش کشور

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ معدنی با نقش‌آفرینی پررنگ در سال‌های اخیر بر توسعه فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی به ویژه موضوعات ورزشی متمرکز شده است.

باشگاه فرهنگی ورزشی گلگهر براي اولين بار در سال 1365 با تشكيل تيم فوتبال كارگري و حضور در مسابقات شهرستان ورزش در شركت سنگ آهن گل‌گهر كليد خورد.
ایجاد زیرساخت‌های ورزشی استاندارد از سوی شرکت گل‌گهر باعث شده تا اهمیت ورزش در بین مردم افزایش پیدا کند، موضوعی که در ارتقای سلامت منطقه هم می‌تواند قابل بررسی باشد. به هر حال توجه به ورزش می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و بخشی از هزینه‌های مربوط به درمان را هم حذف کند.


کاهش اعتیاد در استان یا شهرستان که گاهی به‌دلیل شرایط اجتماعی در بین جوانان رخ می دهد، از مهمترین تاثیر این اتفاق خواهد بود. از سویی دیگر حضور تیم گل‌گهر در لیگ برتر می‌تواند برای جوانان به ویژه آنهایی که در این حوزه فعالیت دارند اعتماد به نفس ایجاد کرده تا این مسیر را با قدرت و جدیت طی کنند.
این اتفاق نشان از آن دارد که ارتقای کیفیت زندگی مردم برای گل گهر به اندازه توسعه صنعتی مهم است و در این زمینه نیز می تواند همچون فعالیت‌های معدنی موفق باشد.
البته توجه به ورزش تنها به حمایت از تیم فوتبال ختم نمی شود. بلکه گل گهر در حوزه تامین زیرساخت‌ها از جمله ساخت ورزشگاه نیز حضور داشته و توانسته رضایت مردم را جلب کند. چنین اتفاقاتی چالش میان مردم منطقه و بنگاه‌های اقتصادی را کاهش می‌دهد و توسعه پایدار را محقق می کند.


سرمایه‌گذاریِ گل‌گهر در راستای توسعه‌ی ورزش حرفه‌ای در سیرجان که همان گونه گفته شد، نقطه‌ی اوجِ آن در صعود و حضور تیم فوتبال گل‌گهر در لیگ‌برتر فوتبال ایران و هم‌چنین ارتقای چشمگیر زیرساخت‌های ورزشی در سیرجان بوده، علاوه بر تقویت ارتباط جامعه‌محلی با گل‌گهر، سبب شده تا باشگاه فرهنگی ورزشی گل‌گهر تبدیل به یکی از قطب‌های فعال ورزشیِ کشور شود.
باشگاه گل‌گهر در چشم‌انداز جدید خود با هدف پشتوانه‌سازی و حضور فعال در چرخه شناسایی، پرورش و شکوفا ساختن استعدادهای ورزشی، اقدام به راه‌اندازی آکادمی قهرمانی با رویکردی جدید، متفاوت و حرفه‌ای کرده است. از جمله آکادمی فوتبال، دو و میدانی، بسکتبال، والیبال، وزنه‌برداری و کشتی که قرار است به‌صورت ساختارمند، و با برخورداری از تجربیات علمی و عملیِ مربیان برجسته‌ی‌ کشوری، ایفاگر تحولی نو در عرصه ورزش کشور باشند.
همچنین توجه و اهميت به ورزش كارگري كه افزايش سطح سلامت جسمي و رواني كاركنان را در پي دارد همواره مد نظر باشگاه گل‌گهر بوده است تا جايي كه ارائه خدمات ورزشي به كاركنان شركت و خانواده آنها از اولويت‌هاي كاري و اهداف اين باشگاه است و هر ساله رشد آن از لحاظ كمي و كيفي افزايش مي يابد.
مجموعه‌ ورزشی کارگری گلگهر خدمات مناسبی به جامعه کار و تلاش ارائه می کند تا این قشر پرتلاش و خانواده‌های آن‌ها بتوانند در کنار کارهای روزمره، ورزش را نیز در برنامه خود قرار دهند. این کار علاوه بر سلامت جسم و روح کارگران، باعث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200