رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
  • شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
  • کد خبر : 804
  • مشاهده : 114 بازدید
  • اخبار
  • چاپ خبر : ايروبيک حرفه‌ای چکيده تمامی ورزش‌هاست
«بهار نوری» مربی گروه دختران «آرتمن»:

ايروبيک حرفه‌ای چکيده تمامی ورزش‌هاست

رشته‌ ايروبيک حرفه‌اي در دهه 1970 به دو صورت مردانه و زنانه ابداع و در سال 1980 بصورت جهاني درآمد، ورزش فوق شامل حرکات فوق العاده قدرتي و سخت و سرعتي مي باشد

رشته‌ ايروبيک حرفه‌اي در دهه 1970 به دو صورت مردانه و زنانه ابداع و در سال 1980 بصورت جهاني درآمد، ورزش فوق شامل حرکات فوق العاده قدرتي و سخت و سرعتي مي باشد که مهارت انعطاف پذيري، قدرت بدني و استقامت بالائي را در بين ورزشکاران با تمرينات منظم اصولي و عملي ايجاد مي‌کند و در بين نوجوانان و جوانان سراسر جهان به عنوان يکي از جذاب‌ترين و پربيننده ترين رشته شناخته شده است. در حال حاضر کشورهاي آسيايي جز بهترين تيم‌ها و شرکت کنندگان اين رشته در مسابقات بين المللي و جهاني مي‌باشند و رتبه‌هاي شايسته‌اي را نيز در چند سال اخير، کشورهايي مثل کره جنوبي، ژاپن و حتي لبنان کسب نموده‌اند. به بهانه‌ي آشنايي با اين رشته‌ي ورزشي، سراغ «بهار نوري» رفتيم تا از اين ورزشي پرهيجان و پرطرفدار بيشتر براي ما بگويد.

براي آغاز  از خودتان و سابقه فعاليتهاي ورزشيتان بگوييد؟

بهار نوري هستم، کارشناس ارشد فيزيولوژي تربيت بدني، از 5 سالگي وارد دنياي ورزش شدم، دنيايي که پدرم (علي‌اصغر نوري) با آن آشنايي کامل داشت و قهرمان کشتي بود. حمايت‌هاي وي و مادرم باعث شد، سه برادرم (بهادر، علي‌رضا و حميد‌رضا نوري)، ورزش را جزو جدايي‌ناپذير از برنامه زندگي‌شان بدانند و امروز هم از قهرمانان استان باشند.

فعاليت‌هاي ورزشي خودم با رشته ژيمناستيک شروع شد اما اين ورزش کاراته بود که تمامي ويژگي‌هاي رشته‌ي مورد علاقه‌ي من را داشت و مرا به بيشتر آرزوهايم رساند. قهرماني، داوري، مربيگري تيم منتخب بازي‌هاي برون مرزي و … که نتيجه تمام سمينارها، استاژها، اردوهاي راه دور و نزديک، هزينه‌ها، وقت و انرژي بود که براي اين رشته گذاشتم اما آسيب ديدگي‌ها و ديگر اتفاقات باعث شد در سن 22سالگي کاراته را کنار گذاشتم.

 يعني در 22 سالگي ورزش را کنار گذاشتيد؟

قصد داشتم از آن به بعد به ورزش به چشم تفريح و سرگرمي و کمي تحرک براي زندگي سالم نگاه کنم اما عشق به قهرماني، روح جنگجويي و علاقه به پيشرفت اجازه نداد چنين فکري را داشته باشم و همان رشته‌هاي تفريحي را هم جدي گرفتم. البته ناگفته نماند، قد بلند و فيزيک خوب بدني و اخلاق ورزشي‌ام باعث مي‌شد توجه مربيان به سمت من جلب کرده و مرا به سمت قهرماني و بهتر بودن سوق دهند.

ايروبيک حرفه‌اي رشته‌اي ناشناخته که تلفيقي از ژيمناستيک، آمادگي جسماني، ايروبيک و ريتم است که به انگيزه، اعتماد به نفس و بدنسازي ويژه اي نياز دارد و براي کشف آن،دوره هاي فيتنس،آمادگي جسماني،تي آر ايکس،کار بادستگاه،بادي بالانس،فانکشنال، امدادگري اورژانس،هلال احمر و روانشناسي را گذراندم.

شايد در اين رشته براي بانوان مسابقاتي نباشد و شاگردانم نتوانند مدال هاي رنگارنگ را به گردن بياويزند اما کار گروهي، هم‌دلي، هم‌جهت و هم‌سو‌شدن با آدم‌هاي داراي خلق و خوي متفاوت در يک تيم، عزت نفس، اعتماد به نفس و آمادگي جسماني بالا از اثرات آن است که در اجراي مراسم ‌هاي ورزشي بانوان به آن پي برديم.

از سوي ديگر موازي با اين رشته واليبال را دنبال کردم و با کسب مقام تا سطح دو مربيگري ادامه دادم، تدريس در مدارس و باشگاه ورزشي، نايب قهرماني تيم کارمندانم در مسابقات کشوري افتخاراتي بود که کسب کردم .

 نام گروه شما آرتمن است. آرتمن به چه معني است و در چه سالي فعاليت خود را و با چه هدفي آغاز کرد؟

آرتمن يعني مرد هنر. نام برادر بزرگ‌تر خشايارشاه پسر کوروش، پادشاه هخامنش که يک نام اصيل ايراني‌ست و که برادرم براي گروه ايروبيک حرفه‌اي پسران انتخاب کرد و براي دختران هم ماندگار شد. شروع فعاليت اين گروه در سال 87 بود اما در سال‌هاي اخير اين گروه را گسترش داديم و از حضور مربيان رشته‌هاي مختلف ورزشي مانند واليبال، گلف، سنگنوردي ،شنا، بدنسازي، پيلاتس، بادي بالانس با هدف ايجاد يک تيم قوي براي خدمات رساني بهتر به شهروندان استفاده کرديم.

 گروه شما چند هنرآموز دارد؟

اين گروه بيش از 42 نفر عضو فعال و هنرجو دارد و خانم‌ها؛ نغمه نامجو، سهيلا ايرانمنش، يلدا اقبالي‌زاده، آلا شرافت، الهه لاهوتي، بهاره اميني، مرضيه جلال‌زاده، کارن مهدوي، آوا نظامي، صدرا و مهرا شير‌نژاد، مهسا شهيدي، ياسمن طالبي، فروزان زحمتکش، رژين صوفي‌آبادي، آوا باقري، آيسان بهادري، فاطمه شبرنگي، ساينا سلطاني، اسما خراساني، زينب السادات موسوي، آتريسا و آپام هژبر ابراهيمي، فائقه مومنايي، آيرانا ميرزايي، تارا و هليا مراد عليزاده، الهام خالقي، مهسا و محبوبه مظفري، نسترن افضلي، آوا مشکين‌نفس، ساناز نجف‌آبادي و شعله کوهستاني از برترين‌هاي آنها هستند.

 مهمترين مشکل و مانع در راه پيشرفت ورزش ورزشکاران اين رشته چيست؟

عدم برگزاري مسابقات و عدم سنجش و ارزيابي توانايي هنرجويان.

 چه پيشنهادي به ورزشکاران دختر کرماني براي موفقيت بيشتر داريد؟

امروزه با توجه به استعداديابي‌هاي خوب برخي هيات‌ها و آموزش و پرورش و با توجه به اينکه رشته‌هاي ورزشي نسبت به قديم شناخته شده تر هستند، مي‌توانند با کمک استعدادياب‌هاي ورزشي و تحقيقات لازم در مورد اينکه جايگاه آن رشته ورزشي در استان، کشور چگونه است و بررسي فيزيک بدني و علاقه و روحيات خود، نسبت به انتخاب رشته ورزشي اقدام نمايند.

 آيا دوست داريد فرزندان خود جذب اين رشته شوند؟

مسير ورزش رو مانند والدينم به آنها مي دهم، دنياي ورزش،گسترده تر از آن است که رشته‌ي ورزشي‌ مطابق سليقه شان، پيدا نشود اما اگر در زمينه‌هاي ديگر نيز علاقه داشتند به انتخاب‌شان احترام مي‌گذارم.

 ديدگاه و برخورد و استقبال مردم از گروه آرتمن چگونه بوده است؟

اجراهاي ما را دوست دارند و به ما انرژي مثبت مي‌دهند اما چون هنوز در جامعه خيلي جا نيفتاده و با آن آشنايي ندارند، گاه نظرات اشتباه و نادرستي مي‌دهند. هرچند به‌تازگي شاهد هنرنمايي برخي از گروه‌هاي مشابه در برنامه عصر جديد بوديم.

 براي ورود به اين ورزش چه شرايطي لازم است؟

گرچه فيزيک بدني و سن پايين و ديگر عوامل مهم است، اما  شرط ورود به کلاس‌ها فقط علاقه و پشتکار هست چون  آمادگي جسماني مناسب و اعتماد به نفس با تمرينات و تلاش‌هاي مستمر و به‌بتدريج کسب مي‌شود. مي آيند

 و سخن و کلام آخر…

بي شک هر کسي در وجودش استعدادي نهفته دارد، که بايد به دنبال کشف آن باشد و تمام وقت و انرژي خود را صرف آن کند تا شکوفا شود. در کنار اين شکوفايي بايد اجازه داد تا ورزش جزئي از برنامه روزمره‌گي باشد تا آثار بي‌نظيرش را در زندگي‌ مشاهده کند. همچنين از برگواراني مانند؛ استاد ميرحبيبي(کاراته)، خانم‌ها نصيري پور و محبوبه احساني، استاد قرباني پور(واليبال)، استاد اخضمي(تکواندو)، آقاي برزگر و خانم خداياري(کاراته)، علي‌رضا نوري(ايروبيک حرفه اي) و حميدرضا نوري(ميني گلف)، خانم گنجي و استاد فريده ايرانمنش که با راهنمايي‌هاي خود مرا حمايت کردند، کمال تشکر و قدرداني را دارم.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200