رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
  • دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
  • کد خبر : 5657
  • مشاهده : 28 بازدید
  • اخبار » تیتر سوم
  • چاپ خبر : استعداد زیاد است اما زیرساخت کم
مصاحبه با معاون مدیرکل و رئیس اداره ورزش و جوانان به مناسبت هفته تربیت بدنی

استعداد زیاد است اما زیرساخت کم

۲۶ مهرماه تا ۲ آبان‌ماه در تقویم به نام هفته تربیت بدنی سند خورده است. این مناسبت دلیلی بود تا به سراغ معاون مدیرکل و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سیرجان برویم تا از برنامه‌های این اداره در هفته تربیت بدنی مطلع گردیم.
دکتر ناصر گل‌محمدی به گواه مسئولان و ورزشکاران توانسته است از زمان تصدی این پست، تحولی عمیق و شگرف را ایجاد کند. چندین و چند برابر شدن تیم‌های مختلف ورزشی شهرستان، پویایی هیات‌های ورزشی، ورود شرکت‌های متعدد صنعتی به حوزه‌های مختلف ورزش و افزایش محسوس تعداد ورزشکاران شهرستان گواهی براین مسئله است. هرچند گل‌محمدی اعتقاد دارد نیاز واقعی شهرستان چه امروز و چه در چشم‌انداز آینده بیش از این‌ها را می‌طلبد و رسیدن به چنین هدف مهمی جز با همدلی تمام دست‌اندرکاران حاصل نمی‌شود.

آقای دکتر، ممنون می‌شویم برنامه‌های این اداره در هفته تربیت بدنی را اعلام بفرمایید.
✒️با سلام و تبریک این هفته فرخنده به تمام مردم شهرستان سیرجان و به خصوص ورزشکاران و ورزش‌دوستان، باید گفت برنامه‌های چند جانبه‌ای برای هفته تربیت بدنی پیش‌بینی شده است. از رایزنی با مسئولان شهرستان و مدیران مختلفی که لطف دارند و برای تبریک این هفته به اداره ورزش می‌آیند. در حقیقت ما این دیدارها را فرصتی برای حل مشکلات و مسائل حوزه کاری خود می‌دانیم. همچنین چند همایش مختلف با هدف معرفی ورزشکاران و ترویج ورزش در میان مردم در نظر داریم. چند مورد افتتاحیه و همچنین برنامه تجلیل از خادمان ورزشی و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا نیز جزو اهم موارد است.

✒️ممکن است به ترتیب روز اجرا برنامه‌ها را ذکر کنید؟
دیروز (دوشنبه) که اولین روز هفته تربیت بدنی بود، همایش ورزش صبحگاهی در میدان شهرداری و با مشارکت هیات همگانی و باشگاه شهرداری برگزار شد. امروز ساعت ۸ همایش پیاده‌روی بانوان ورزشکار و بانوان دانشجوی تربیت بدنی از میدان مهدی موعود(عج) تا امامزاده احمد برگزار شد. پنج‌شنبه، اختصاص به غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و اجرای ورزش زورخانه‌ای دارد که ساعت ۱۵ با مشارکت تمام هیات‌های ورزشی و به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا برگزار می‌شود. روز جمعه شلوغ‌ترین روز هفته تربیت بدنی است. ساعت ۶ صبح همایش مشترک کوه‌نوردی گروه‌های کوه‌نوردی در کفه نمک برگزار می‌شود. همچنین شاهد همایش دوچرخه‌سواری عمومی از ساعت ۸ صبح و با مشارکت هیات دوچرخه‌سواری هستیم که از میدان نیروی دریایی تا میدان امام خمینی(ره) و پارک مسافر را رکاب خواهند زد. ساعت ۱۴ این روز نیز مسابقات بدمینتون قهرمانی شهرستان در سالن شهید کشوری برگزار می‌شود. در عین حال در ساعت ۸ صبح روز جمعه، بزرگ‌ترین برنامه هفته تربیت بدنی نیز برگزار خواهد شد.

✒️چه برنامه‌ای؟
جشنواره همگانی و روستایی-عشایری و تجلیل از خادمان ورزش همگانی و روستایی در پارک مسافر و با مشارکت هیات‌های همگانی و روستایی. این همایش با دعوت عموم مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایش، تجلیل از خانواده شهدای سلامت و برخی از عزیزان و زحمتکشان کادر درمان است که در دوران سخت کرونا پناه مردم بودند و ایثار زیادی انجام دادند.

✒️در مورد سایر برنامه‌ها نیز توضیح می‌دهید؟
افتتاحیه سمن جوانان پویای سیرگان در سالن غدیر ارشاد یکی از برنامه‌های ما است. همچنین در طول هفته تربیت بدنی افتتاح پروژه‌هایی نظیر بازسازی زمین‌های ورزشی فوتسال مجموعه امام حسین(ع)، سالن امام رضا(ع) و زمین چمن روستای ابراهیم آباد را در برنامه داریم.

✒️به عنوان آخرین سوال کارنامه خود در دوره مدیریت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
این سوالی نیست که من بتوانم به آن پاسخ بدهم. مردم و ورزشکاران هستند که می‌توانند با مقایسه شرایط دیروز و امروز این قضاوت را انجام دهند. آن‌چه که بر آن اطمینان دارم این است که تمام تلاش خود را انجام دادم. اما همچنان از وضعیت مطلوب فاصله داریم. خوشبختانه همدلی خوبی میان مسئولان وجود دارد و اهمیت بحث ورزش دیگر بر کسی پوشیده نیست اما باید همدلی‌ها بیشتر شود. من در دوران مدیریت خود سعی کردم شرکت‌های صنعتی و اقتصادی را بیشتر از گذشته ترغیب کنم تا در حوزه ورزش وارد شوند. قبل از آن، دو یا سه مورد بیشتر نبودند. هرچند هنوز هم شرکت‌هایی وجود دارند که وارد این حوزه نشده‌اند یا آن‌قدر ورودشان کم و اندک بوده که تاثیر محسوسی از خود به جا نگذاشته‌اند. امیدوار هستم روزی این دسته از مدیران نیز قانع شوند تا به حوزه ورزش ورود کنند و تاثیرگذار باشند. همچنین امیدوارم شرکت‌های توانمند، گل‌گهر را الگو قرار داده و رو به تنوع رشته‌های ورزشی و توجه به ورزش پایه بیاورند که مهم‌ترین رکن ورزش قهرمانی است. واقعیت این است که شهرستان سیرجان سرشار از استعداد است اما از نظر زیرساخت‌ها ضعیف هستیم و در این مبحث و به‌سازی و بازسازی نیاز به کار بسیار بیشتری داریم که این مهم جز با همدلی و مشارکت مسئولان شهرستان و مدیران بخش‌های صنعتی و اقتصادی میسر نخواهد شد. یادتان باشد ما امروز هم کمبود امکانات و زیرساخت‌ فراوان داریم که در آینده و با افزایش جمعیت و گسترده‌تر شدن شهر این کمبودها بیشتر به چشم خواهند آمد. ما باید برای امزوز هرچه‌ سریع‌تر این کمبودها را رفع نماییم و بلافاصله به سراغ برنامه‌های بلند مدت براساس چشم‌انداز آینده جمعیت و گستره شهر برویم. در این راه حتی یک روز تاخیر نیز دیر است‌.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200