رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
  • کد خبر : 9635
  • مشاهده : 20 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : اجاره کودک برای تکدی‌گری

سرپرست اداره بهزیستی سیرجان گفت: کودک چهار ساله ایرانی اهل این شهرستان که توسط مادرش برای تکدی‌گری به سایر افراد معتاد واگذار می‌شد؛ شناسایی و به مرکز مداخله فوریت‌های اجتماعی منتقل شد.

به گزارش یزدان کرمان؛ حسنعلی بردستانی در این‌باره گفت: طی هفته‌های قبل، گزارشی از تکدی‌گری یک مادر به همراه فرزند خردسالش در محدوده چهارراه مکی‌آباد شهر سیرجان به بهزیستی این شهرستان ارائه شد. بعد از مراجعۀ همکاران مجموعه بهزیستی به این چهارراه، مشاهده شد خانمی با دختر چهار ساله‌اش تکدی‌گری می‌کنند و متاسفانه رانندگان وسایل عبوری نیز به وی پول نقد زیادی می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد مادر این کودک دچار بیماری اعتیاد است، افزود: در همان لحظه ابتدایی مشاهده این مادر و فرزند، همکاران بهزیستی شهرستان سیرجان منزل این خانواده را پیدا و شناسنامه کودک را ضبط کردند اما چون مجوز قضایی نداشتند نتوانستند کودک را به مرکز مداخلات اجتماعی انتقال دهند.

وی ادامه داد: بعد از گذشت چند روز از ضبط شناسنامه این کودک چهار ساله، مردم مجدد به بهزیستی گزارش دادند که یک خانم با دختری چهار ساله در چهارراه مکی‌آباد شهر در حال تکدی‌گری است و این بار طبق مشاهده همکاران، خانمِ همراه کودک تغییر کرده بود.

وی گفت: بعد از مشاهده کودک چهار ساله برای بار دوم در آغوش فردی که مادر او نبود و از این کودک برای تکدی‌گری استفاده می‌کرد؛ حدود ساعت ۲۳ دوشنبه هفته قبل با همکاری نیروی انتظامی و مجوز دستگاه قضایی، این کودک به مرکز مداخلات اجتماعی بهزیستی شهرستان سیرجان منتقل شد.

بردستانی در ادامه گفت: این کودک چهار ساله از مرکز مداخلات اجتماعی به مرکز نگهداری کودکان سه تا ۶ ساله بهزیستی سیرجان منتقل شد تا دادستان و مراکز مراجع قضایی درباره این موضوع تعیین تکلیف کنند.

وی اضافه کرد: اقدامات مادر این فرزند در اجاره دادن فرزند برای تکدگری و همچنین مشخصات خانمی که برای بار دوم با آن کودک در سرراه چهارراه مکی‌آباد سیرجان مشاهده شد به دادستانی گزارش شده است.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سیرجان بیان کرد: پیشنهاد ما این است که مادر به کمپ‌ ترک اعتیاد منتقل و بررسی‌های مددکاری از خانواده او انجام شود و درصورت اصلاح شرایط مادر طی چند ماه آینده فرزند به خانواده باز گردد که تصمیم برعهدۀ مقام قضایی است.

وی ادامه داد: اگر شرایط خانواده این کودک چهارساله اصلاح نشد فعلا در مراکز نگهداری بهزیستی می‌ماند تا تصمیم نهایی در خصوص واگذاری فرزند به خانواده جایگزین انجام شود.

بردستانی افزود: البته ارتباط با سایر بستگان مادر این کودک نیز از سوی بهزیستی برقرار می‌شود و در صورتی که از میان سایر بستگان کودک فردی صلاحیت داشته باشد می‌توانیم پیشنهاد دهیم که فرزند تحویل آن خانواده شود.

وی گفت: پدر این کودک چهار ساله از روز دوشنبه هفته گذشته که این کودک به بهزیستی منتقل شده تاکنون به این مرکز مراجعه نکرده و درباره این فرد نیز بررسی‌های لازم انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200