رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۷
  • کد خبر : 7467
  • مشاهده : 12 بازدید
  • اخبار » تیتر سوم
  • چاپ خبر : آغاز فعالیت همه مدارس استان کرمان از ۱۴ فروردین 1401 به شکل حضوری

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان با بیان اینکه آموزش حضوری لازمه ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی و جلوگیری از افت تحصیلی است، گفت: فعالیت همه مدارس استان از ۱۴ فروردین 1401 به شکل حضوری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی با تبریک سال ۱۴۰۱ سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش با توجه به رسالتی که دارد نقش موثری در تحقق شعار سال دارد.

وی بر برگزاری نماز جماعت در مدارس و ادارات و مدیریت های آموزش و پرورش تاکید کرد و توجه به مسائل تربیتی و مسابقات قرآن و معارف اسلامی لازمه تربیت نسلی متعهد و کارآمد است.

رضایی بر تشکیل کمیته فوریت ها با هدف پیشگیری از آسیب ها در شرایط بحران زا در آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان تاکید کرد و افزود: مستند سازی فعالیت های آموزش و پرورش به صورت روزانه، ماهیانه و فصلی ضروری است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تشکیل گروه های ارزیابی و بازدید از مدارس استان بر تشکیل این تیم در شهرستان ها و مناطق، گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بازدید ها فرمایشی نباشند و اثر بخش و با نگاه اصلاحی صورت بگیرند.

رضایی توجه به کیفیت فعالیت های آموزشی و پایش تحصیلی نمرات دانش آموزان به ویژه در دوره متوسطه تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق در زمینه فعالیت های آموزشی به صورت ماهیانه ارزیابی می شوند.

وی بر توجه به حضور دانش آموزان در المپیاد های علمی و جشنواره های پژوهشی، فرهنگی و ورزشی تاکید و بیان کرد: توجه به اردوگاه ها دانش آموزی و کانون های فرهنگی، دارالقران ها نیز ضرورتی انکارناپذیر است.

رضایی با تاکید بر توجه به اردوگاه های دانش آموزی گفت: منشور اردوگاه های دانش آموزی با هدف رعایت شئونات اسلامی تدوین شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان انسداد مبادی بی سوادی را لازمه ریشه کنی بی سوادی در استان دانست و بر جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان در مدارس تاکید کرد.

رضایی بر اجرای پروژه مهر سال تحصیلی آینده از هم اکنون تاکید کرد و گفت: ساماندهی نیروی انسانی مهمترین برنامه در پروژه مهر است و باید از هم اکنون به این مهم توجه شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان انسداد مبادی بی سوادی را لازمه ریشه کنی بی سوادی در استان دانست و بر جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان در مدارس تاکید کرد.

رضایی بر اجرای پروژه مهر سال تحصیلی آینده از هم اکنون تاکید کرد و گفت: ساماندهی نیروی انسانی مهمترین برنامه در پروژه مهر است و باید از هم اکنون به این مهم توجه شود.

وی گفت: مستند سازی املاک آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده اهمیت دارد و یکی از شاخصه های اصلی ارزیابی ادارات آموزش و پرورش در سال جاری مستند سازی املاک است.

رضایی با اشاره به اجرای طرح نذر خدمت جهادی با حضور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ آموزگار دوره ابتدایی در استان بر تقدیر از این همکاران فداکار و ایثارگر تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تشویق دانش آموزان برتر در حوزه های مختلف را ضرورتی انکار ناپذیر در راستای ایجاد انگیزه در سایر دانش آموزان دانست و افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان آمادگی تجلیل از دانش آموزان برتر مسابقات کشوری را در تمامی شهرستان ها و مناطق دارد.

رضایی گفت: هر گونه تغییر نام و یا کاربری مدارس خیرساز بدون هماهنگی، تخلف است؛ مگر در مواردی که اجازه خیر و یا وارث آن وجود داشته باشد.

وی در خصوص به روز رسانی آمار و اطلاعات فضاهای آموزشی و پرورشی در شهرستان ها و مناطق گفت: ساماندهی فضا و تجهیزات باید در شهرستان ها و مناطق بر اساس واقعیت ها انجام شود.

رضایی با بیان اینکه وجود مدارس شبانه روزی را مصداق عینی عدالت آموزشی است بر بازدید مستمر از مدارس شبانه روزی و حضور در جمع دانش آموزان این مدارس تاکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از ساخت ۱۱ سالن ورزشی در مدارس دخترانه استان، ۳۲ زمین چمن مصنوعی و ۱۰ زمین والیبال ساحلی در شهرستان ها و مناطق استان خبر داد.

رضایی بر حساسیت ویژه و عدم استفاده شخصی از اموال عمومی و بیت المال تاکید کرد و گفت: باید در حوزه کاری به گونه ای برنامه ریزی کنیم که مدیون دانش آموزان و شهدا و جانبازان نباشیم.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200