رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
  • کد خبر : 8236
  • مشاهده : 13 بازدید
  • اخبار » تیتر سوم
  • چاپ خبر : آتش‌نشانان جان ٣٢٠ نفر را نجات دادند
در سه ماه اول سال‌جاری؛

آتش‌نشانان جان ٣٢٠ نفر را نجات دادند

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: آتش‌نشانان در سه‌ماه اول سال‌جاری با انجام ٩٣٠ عملیات ٣٢٠ نفر از شهروندان را در حوادث مختلف نجات دادند.

به گزارش امور ارتباطات و اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ، ابراهیم بابایی افزود: در سه‌ماه ابتدای سال‌جاری ٣۴۵ مورد عملیات اطفای حریق و ۵٨۵ عملیات امداد و نجات انجام شده است.

وی اغلب حوادث را ناشی از بی‌احتیاطی و عدم رعایت مسایل ایمنی دانست و خاطرنشان کرد: از مجموع ٣۴۵ مورد حادثۀ آتش‌سوزی در این سه‌ماه، ١۵٣ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ۶١ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ٧١ مورد مربوط به منازل مسکونی و ٢٧ مورد مربوط به مراکز تجاری بوده است.

بابایی، حوادث ناشی از آتش‌سوزی در جنگل و درختان را ۲۷ مورد اعلام کرد و گفت: دو مورد حادثه مربوط به ادارات و تجهیزات شهری و یک مورد مربوط به مراکز صنعتی بوده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، به ۵٨۵ مورد عملیات امداد و نجات در مدت یاد‌شده اشاره کرد و یادآور شد: از این تعداد ٩۵ مورد به زنده‌گیری حیوانات خطرناک و آزاردهنده، ٢٢١ مورد زنده‌گیری مارهای سمی و غیرسمی و ١٠٧ مورد چیدن حلقه و قفل مربوط بوده است.

بابایی، به ۵۵ مورد امداد آسانسور، ٢٧ مورد امداد تصادفات خودرویی، هفت مورد امداد‌و‌نجات از کوه و بلندی و چهار مورد نجات افراد از آوار ساختمان اشاره کرد و افزود: ٢٧ مورد از حوادث در دسته بازدیدهای امدادی و حوادث و مابقی در دسته سایر موارد، گزارش شده است.

وی ادامه داد: درمجموع این عملیات‌ها، ٣٢٠ نفر از شهروندان نجات یافتند و متأسفانه ۶٨ نفر در حوادثی از قبیل تصادف و سقوط از بلندی، مجروح شدند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در ادامه، از ارایۀ آموزش‌های پیشگیری و آتش‌نشانی به ٢٢٩ نفر از کارکنان ادارات و شهروندان توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در سه‌ماه ابتدای سال‌جاری خبر داد.

بابایی افزود: ٢٣٠ مورد مشاورۀ ایمنی و ١١٩ مورد بازدید ایمنی نیز طبق درخواست شهروندان در مدت یادشده ارایه شده است

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200