رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • یکشنبه ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
  • کد خبر : 8753
  • مشاهده : 24 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان از تئاتر و انجمن هنرهای نمایشی اقدامی ارزنده است

یک مدرس هنرهای نمایشی و تئاتر گفت: حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان از تئاتر و انجمن هنرهای نمایشی اقدامی ارزنده است و نوع نگاه این معاونت به کاهش آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ابزار پرقدرتی همچون شایسته تقدیر است.

به گزارش یزدان کرمان؛ دکتر مهرداد رایانی‌مخصوص رایانی‌مخصوص فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۷۸ و دارای مدرک دکترا از دانشگاه منچستر انگلستان در رشته‌ی مطالعات تئاتر در سال ۱۳۹۲ است که تدریس کارگاه تخصصی تولید نمایش خیابانی با موضوع آسیب‌های اجتماعی و دفاع مقدس را در شهر کرمان برعهده داشت. او در مورد این کارگاه گفت: کارگاه طی دو روز برگزار شد که در روز اول در خصوص مسائلی که نباید در نمایش‌های خیابانی انجام داد صحبت کردیم.
وی ادامه داد: در روز دوم تعدادی ایده و نوشته توسط حاضرین در کارگاه را با محوریت آسیب‌های اجتماعی تک‌به‌تک بررسی کردیم و نقاط ضعف و قوت هرکار را متذکر شدیم و نگاه اجرایی و کیفی را در این ایده‌ها و نوشته‌ها پیاده کردیم.
رایانی‌مخصوص همکاری انجمن هنرهای نمایشی و معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان را ستود و گفت: همواره توصیه شده که در حوزه آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنید و پیشگیری هزینه کمتری دارد و نتایج بهتر و درخشان‌تری به ما می‌دهد پس ماحصل این همکاری خروجی فوق‌العاده مثبتی خواهد داشت و حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی از تئاتر را اقدامی ارزنده و شایسته تقدیر می‌دانم.
وی افزود: از تئاتر می‌توان به عنوان راهی برای پیشگیری آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد بدین ترتیب که زوایای یک واقعه ناهنجار را به زیبایی هرچه تمام‌تر مبرهن می‌کند.
رایانی‌مخصوص با تاکید بر این که از طریق تئاتر اعلام می‌کنیم که کج‌روی راه به جایی نخواهد برد و نتیجه خوبی ندارد، گفت: قطعا نتایج مخرب و ویرانگر یک نهی و یک امر نکوهش شده، را با نمایش بهتر می‌توان نشان داد و در تئاتر، این مهم امکان‌پذیر است.
این مدرس تئاتر و استاد دانشگاه اضافه کرد: من تعامل معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان با انجمن هنرهای نمایشی را به فال نیک می‌گیرم و مطمئنم این همکاری، برآیندی مثبت خواهد داشت.
رایانی‌مخصوص در پایان گفت: باید نگاه مثبت معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان به تئاتر را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را ستود که با چنین رویکردی به این مقوله می‌نگرند.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200