رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
  • کد خبر : 1848
  • مشاهده : 40 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : برگزاری وبینار آموزشی با محوریت افکار خودکشی در بهزیستی استان کرمان

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان به همت معاونت پیشگیری بهزیستی استان کرمان اولین دوره آموزشی در قالب وبینار وبا محوریت افکار خودکشی با شرکت بیش از 160 نفر از روانشناسان ،تسهیلگران و مددکاران بهزیستی،آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی استان وبا تدریس دکتر بهرام نژاد برگزار گردید .

علی بهرام نژاد در این وبینار با اشاره به اهمیت نقش کارکنان سلامت در کنترل وپیشگیری از معضلاتی از این قبیل اظهار داشت : رسانه ها نیز در تشدید و یا کمک به کنترل این معضل نقشی اساسی و مهم را به عهده دارند چرا که نحوه انعکاس این اخبار در تشدید و یا کنترل این آسیب خاص بسیار تاثیر گذار خواهد بود .
وی در ادامه با ارائه نتایج تحقیقات در این زمینه به تحلیل این معضل از دیدگاههای مختلف پرداخت وگفت : یکی از غم انگیزترین مرگها خودکشی است. از طرفی پیشگیری از خودکشی راحت ترین روش است وباید به این مهم توجه نمود که اختلالات روانپزشکی از قبیل افسردگی،اختلالات اضطرابی و شخصیت همیشه ردی در خودکشی دارند وخودکشی بیشتر در دامنه سنی 15تا 35 سال اتفاق می افتد که در مردها خودکشی منجر به فوت بیشتر است و در زنان اقدام به خودکشی کمتر است.
بهرام نژاد در بخش دیگری از توضیحات خود افزود : عوامل دخیل در خودکشی اختلالات روانشناسی ،مشکلات بین فردی ،اقتصادی و فقدانها است به خصوص در شرایط شیوع ویروس کرونا که سوگهای حل نشده زیاد است و باید خیلی دقت شود.چون در این شرایط مناسک عزاداری برگزار نمی گردد مرحله سوگ در افراد پیچیده میشود.و با اضافه شدن فقدانهای شغلی و مالی شرایط بحرانی وپیچیده خواهد شد که مشاورین ومتخصصین بایستی به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند .
وی در ادامه و در توضیح ویژگیهای فردی که فکر خودکشی دارد گفت : این افراد اغلب دارای ویژگیهایی از قبیل :1-تردید و دودلی 2-تکانشگری 3-محدودیت افکار و احساس هستند که در مقابل مشاورئ بایستی ویژگیهایی از قبیل :آرام بودن ، گوش دادن موثر و فعال ، سعی در پیدا کردن روزنه ی امید، ومسلط بودن مشاور به روشهای موثر وعلمی تعامل با افراد در معرض را دارا باشد.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200