اخبار » تیتر دوم
کد خبر : 6165
یکشنبه - ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶

تفکیک زباله از مبدأ با «شمیز»

مصطفی عسکری گفت: شهروندان می‌توانند ضمن دانلود اپلیکیشن «شمیز»، برای جمع‌آوری زباله‌های تفکیک‌شدة خود توسط شهرداری، ثبت‌نام کنند.
وی افزود: اپلیکیشن «شمیز»، از بخشِ «کرمون‌ من» سایت شهرداری کرمان، قابل دانلود است.
عسکری با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از مبدأ از ابتدای مهرماه سال‌جاری به‌طور جدی آغاز شده است، گفت: در همین راستا آماده‌سازی کلبه‌های بازیافت نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی از جانمایی کلبه‌های بازیافت در روزهای آینده در سطح شهر خبر داد و گفت: همشهریان می‌توانند زباله‌های خُشک و تفکیک‌شدة خود را به این دکه‌ها تحویل دهند و به ازای آن، بستة تشویقی دریافت کنند.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان، به آموزش کارکنان شرکت‌های تحت پیمان این طرح، جهت ارایة آموزش چهره‌به‌چهره به شهروندان اشاره کرد و گفت: این نیروها هم‌اکنون با حضور در محله‌های مختلف، در حال آموزش شهروندان هستند.
عسکری افزود: تعداد 11 دستگاه خودروی جمع‌آوری پسماند خُشک نیز، در سطح مناطق پنج‌گانه، آماده خدمت‌رسانی به همشهریان هستند.
وی همچنین با اشاره به دفن حدود ۱۰ هزار تن زباله در سایت لندفیل شهرداری کرمان در آبان‌ماه سال‌جاری گفت: در آبان‌ماه سال‌جاری ۹ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۷۶۵ کیلوگرم زباله خانگی و انواع زباله‌ عفونیِ امحاشده، از سطح شهر و بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها جمع‌آوری، و به روش بهداشتی در سایت لندفیل دفن شده است.