اخبار » یادداشت
کد خبر : 8265
دوشنبه - ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

نگاهی به امتیازات فنی خریدهای جدید مس کرمان

تیم فوتبال مس کرمان بر اساس آنچه برای خود طرح ریزی کرده است، در بازار نقل و انتقالات جلو می رود و به نظر می رسد رویه این تیم در جذب بازیکنان این فصل به شدت شبیه به آنچه باشد که در فصل قبل برای این تیم رخ داد.

مس کرمان در نقل و انتقالات فصل قبل بیشتر از آنکه به دنبال جذب اسم های پرسروصدا برای خود باشد، مبنای جذب نفراتش را بر اساس کارایی و عملکرد آن ها قرار داده بود و در حالی که انتقادات زیادی در آن مقطع برای جذب نفرات مس کرمان صورت می گرفت، اما در جریان بازی ها مشخص شد که مس کرمان مسیر را درست طی کرده است.

اما پس از صعود مس کرمان به لیگ برتر این تیم بهترین بررسی عملکرد نفرات را در بطن تیم خود انجام داد و تقریبا تمامی مهره های کارساز خود در فصل قبل را جفظ کرد و پس از انجام موفق این مرحله حالا رو به جذب بازیکنان جدید برای خود آورده است.

مس کرمان که هنوز جای خالی به تعداد مناسب برای جذب بازیکن دارد، تا امروز چهار بازیکن لیگ برتری را به تیم خود اضافه کرده است که نگاهی به عملکرد فصل قبل آن ها می اندازیم.

در یکی دو سال گذشته مراجع کارشناسی خوبی در فضای مجازی شکل گرفته است که نمرات فنی بازیکنان را بر اساس اثرگزاری مثبت آن ها در زمین بررسی و اعلام می نماید تا دیگر ملاک کارایی بازیکن فقط دقایق حضور، گل و یا پاس گل آن ها نباشد… یکی از این سایت ها که به طور دقیق نمرات و تحلیل فنی از عملکرد بازیکنان ارائه می کند سایت متریکا می باشد که بر اساس ارزیابی های فنی این سایت نگاهی به عملکرد فصل گذشته بازیکنان جدید مس کرمان خواهید داشت.

شروین بزرگ یکی از خریدهای مس کرمان تا بدین جای فصل بوده است… این بازیکن در 22 بازی فصل قبل نفت آبادان در لیگ برتر در خط حمله این تیم بازی کرده است. از نظر سایت متریکا میانگین امتیازی شروین بزرگ 81/6 بوده است که او را چهارمین بازیکن تیم فصل قبل نفت آبادان از نظر کسب امتیاز و تاثیرگزاری می کند.

محمد ستاری دیگر خرید مس کرمان در پست دفاع و هافبک چپ بوده است. این بازیکن در 27 بازی برای تیم هوادار در فصل قبل به میدان رفته است و از سایت متریکا میانگین امتیازی 85/6 داشته است که سبب می شود ستاری هشتمین بازیکن پرامتیاز و موثر تیم هوادار در بازی های فصل قبل باشد.

حسن مرادی فر دیگر بازیکن جدید مس کرمان است که در پست دفاع وسط بازی می کند. این بازیکن که فصل قبل در تیم نفت مسجد سلیمان توپ می زد در 15 بازی برای این تیم به میدان رفت و کاملا در ترکیب ثابت تیم در نیم فصل دوم بازی کرد و از سوی سایت متریکا میانگین امتیازی 73/6 را دریافت کرد که چهارمین بازیکن برتر تیم فصل قبل خود از نظر کسب امتیاز محسوب می شود.

محمد امین اسدی که یکی از جوانترین بازیکنان این فصل مس کرمان محسوب می شود و فصل قبل در خط حمله تیم آلومینیوم اراک توپ می زد، در 9 بازی برای تیم فصل قبل خود به میدان رفت و میانگین امتیاز 54/6 را از سایت متریکا دریافت نموده است. این بازیکن جوان از آن دست نفراتی است که قطعا در آینده از او بیشتر خواهیم شنید.

روند نقل و انتقالاتی مس کرمان بنا به شرایط خود با وسواس و حساسیت پیش می رود و این تیم طی روزهای آتی همچنان از نفرات جدید خود رونمایی خواهد کرد.