اخبار » تیتر اول
کد خبر : 6133
پنجشنبه - ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۱
نفت مسجد سلیمان ۰ مس رفسنجان ۱

مس رفسنجان در سودای مدعی شدن

در هفته ششم لیگ برتر نفت مسجد سلیمان یک میزبانی جنجالی از مس رفسنجان داشت. بازی در نیمه اول متعادل دنبال شد و دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به رختکن رفتند.

اما همه چیز از نیمه دوم شروع شد. سه دقیقه پس از شروع این نیمه حسن جعفری بازیکن از سمت راست توپ را روی دروازه ارسال کرد و داور اعتقاد داشت توپ به دست مدافع نفت خورده و نقطه پنالتی را نشان داد. در این لحظه بازی به تنش کشیده شد و کادرفنی نفت سعی داشت از روی گوشی صحنه پنالتی را به داور و ناطر این بازی نشان دهد اما داور روی نظرش ماند.

پس از قریب به یک ربع از اعلام پنالتی به سود مس و بعد از اینکه اعتراضات نفتی‌ها کمی ارام شد گادوین منشا با خونسردی پشت توپ ایستاد و تک گل جنجالی این مسابقه را زد. در دقایقی بعد اعتراضات کمالوند ادامه پیدا کرد و او مانند حمزه حدادی از کنار زمین اخراج شد. این ماراتن جنجالی که بیش از دو ساعت به طول انجامید وقت اضافه زیادی هم داشت و سرانجام مسی‌ها پیروز شده و هشت امتیازی شدند.

هفته ششم لیگ برتر/ چهارشنبه 00/9/3 ساعت 17/ ورزشگاه شهید بهنام محمدی/ بدون تماشاگر
تیم داوری: میثم حیدری، حسین مرادی، میلاد قاسمی، وحید زمانی؛ ناظر: محمود رفیعی

 

اخطار
محمدبلبلی(۲۷)

 

نفت مسجدسلیمان:
مسعود پورمحمد
مجتبی لطفی
مهران امیری
میرهادی میرجوان
محمد بلبلی
امیر روستایی(۸۶-محمد دهقان نژاد)
محمد مهدی احمدی(۳+۹۰- مصطفی ناییج پور)
مجید عیدی
مسلم مجدمی
علی عبدالله زاده
هاتف نادری
سرمربی: فراز کمالوند

 

ترکیب مس
داود نوشی صوفیانی
مجید نصیری
شاهین توکلی
عقیل کعبی
مهدی کیانی(۸۳-مهرداد رضایی)
سید مهدی حسینی
حسن جعفری
یونس اکبرپور(۱+۹۰-میثم تیموری)
محسن آذرباد
فراز امامعلی(۸۳-مجید علیاری)
گادوین منشا
سرمربی: محمد ربیعی

 

شرح گل

نفت ۰ مس ۱( دقیقه ۶۳: گادوین منشا): پنالتی بحث برانگیز این بازی را گادوین منشا به گل تبدیل کرد و با ضربه‌ای دقیق توپ را به سمت راست خودش زد.

 

لحظات حساس

دقیقه ۲۸: سانتر آذرباد از روی ضربه ایستگاهی روی سر منشا نشست و این موقعیت از کنار دروازه نفت به بیرون رفت.

دقیقه ۳۷: فرصت عالی برای مس که توپ یونس اکبرپور به کرنر فرستاده شد.

دقیقه۴۵: محمد بلبلی فرصت نسبتا مناسبی پیدا کرد که شوتش در اختیار نوشی صوفیانی قرار گرفت.

دقیقه ۶۵: اعتراض‌ها در این بازی تمامی نداشته و نیمکت نفت به شدت اعتقاد به خطای هند و پنالتی داشتند.

دقیقه ۷۰: بازی باز هم متوقف شد و داور لب خط صحبت درحال با کمک خود بود.
دقیقه ۷۹: فرصت بسیار خوب برای شاهین توکلی به دست آمد که توسط گلر نفت مسجد سلیمان دور شد.

 

*بهترین بازیکن

منشا تک گل جنجالی این بازی که چنگی به دل نمی‌زد را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. منشا در شرایطی که با توقف پانزده دقیقه‌ای بازی پشت توپ ایستاده و بدنش سرد شده بود با خونسردی توپ را به گوشه دروازه فرستاد و اتفاقات کنار زمین تمرکزش را برهم نزد.

 

*اتفاق ویژه

اعتراضات تمام نشدنی نیمکت نفت مسجد سلیمان و متوقف شدن بازی در حدود ۲۰ دقیقه از اتفاقات عجیب هفته ششم بود. این بازی بیش از ۱۰۵ دقیقه به طول انجامید و بیش از بُعد فنی اعتراضات و حواشی آن به چشم می‌خورد.

 

درحاشیه

*پس از اعلام پنالتی به سود مس با اعتراض شدید مسجد سلیمانی‌ها بازی متوقف شد و چندین دقیقه از جریان افتاد و در این بین نیمکت نشینان نفت سعی داشتند صحنه را از روی گوشی به داور و ناظر نشان دهند.
*داور پس از اعتراض شدید مربی نفت مسجد سلیمان او را اخراج کرد.
*بازی حدود ده دقیقه در اعتراض به پنالتی از جریان افتاد که در نوع خود یک رکورد عجیب است.

*بین اعلام پنالتی به سود مس تا گل منشا از روی نقطه پنالتی حدود یک ربع فاصله افتاد.

 

 

 

 

مسابقه ای در لیگ برتر نیست که حساس نباشد و تیمها در همه اوقات برای یک امتیاز بیشتر خون می‌ریزند. این اتفاقی بود که در مسجدسلیمان و در حاشیه نبرد تیم‌های مس رفسنجان و نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه بهنام محمدی مسجد سلیمان  رخ داد. مسابقه‌ای که در حالت عادی در جریان بود و در نیمه اول با وجود فعل و انفعالاتی که روی دروازه هر دوتیم به وجود آمد با نتیجه‌ی بدون گل و مساوی به پایان رسید.

نیمه دوم بازی با حملات تیم مس شروع شد و سه دقیقه بعد از شروع نیمه دوم ارسال حسن جعفری از سمت راست با برخورد به دست مدافع نفت مسجد سلیمان باعث شد میثم حیدری، داور بازی، بی درنگ نقطه پنالتی را نشان دهد. صحنه‌ای که تصویرش به دلیل کیفیت ضعیف فیلم برداری خیلی واضح نیست و این مشکلی است که همیشه در استان خوزستان وجود دارد. اما ظاهرا تصاویری که دوربین باشگاه مس رفسنجان دارد نشان می‌دهد که توپ کاملا پس از برخورد با دست مدافع تیم نفت تغییر جهت داده و به نظر پنالتی می‌آید.

بعد از این اتفاق کادر فنی تیم نفت مسجد سلیمان و در راس آن‌ها فراز کمالوند، با اعتراضی شدید به تصمیم داور به بازیکنان دستور دادند زمین مسابقه را ترک کنند . از آن جا در اتفاقی عجیب موبایل‌های نیمکت نشینان نفت کنار زمین روشن شده تا اولین صحنه آپلود شده پنالتی تبدیل به برگ برنده نفتیها برای تغییر رای داور بشود. اتفاقی که قبلا هم در لیگ رخ داده .

در این لحظات فضای وحشتناکی در زمین حاکم شده بود و  کاری هم از داور ساخته نبود. از بیرون زمین توسط لیدرها و تماشاگرانی که پشت فنس‌ها بودند شدید ترین ناسزاها به سمت تیم مس و داوران روانه می‌شد ولی میثم حیدری و تیمش روی اعلام پنالتی پا فشاری کرده و از موضع خود کوتاه نیامدند.در این لحظه  امیر روستایی در یک حرکت نامتعارف موبایل به دست به سمت داور دوید تا صحنه را به او نشان دهد که همان جا یک کارت زرد از داور گرفت و جنجال‌های مسابقه بیشتر شد که با افزایش اعتراضات حمزه حدادی مربی نفت پس از اعتراضات شدید که به دعوا شباهت داشت از کنار زمین اخراج شد.

این اتفاقات حدود پانزده دقیقه در بازی وقفه انداخت اما گادوین منشا با وجود سرد شدن بدنش با خونسردی پشت توپ ایستاد و به راحتی توپ را گل کرد تا  داد و بیداد و اعتراض دوباره در زمین حاکم شود .  در این لحظه یکی از افراد روی نیمکت به سمت داور حمله کرد ولی داور چهارم جلویش ایستاد و او با کف دست به سینه داور چهارم کوبید و می‌خواست داور را بزند که تمام بازیکنان و کادر نفت تلاش کردند او را آرام کنند و به هر مصیبتی بود او را بیرون بردند .

 

دقایقی بعد یک صحنه‌ اتفاق افتاد که نفتی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند که دوباره شدیدترین اعتراضات شروع شد و فراز کمالوند حرفی به زبان آورد که در همان لحظه حیدری به سرعت به سمت نیکمت دوید و کمالوند را اخراج کرد و البته واکنش آقا فراز هم این بود:بیرون نمی‌روم تا ببینم چه … !

البته این اخراج  نقطه پایانی جنجالهای بازی بود و  بعد از این اتفاقات مقداری فضا آرام شد و بازی ادامه پیدا کرد و در تمام این لحظات یگان ویژه و ناظر مسابقه  تلاش می‌کردند فضا را مدیریت کنند.  در ادامه مسابقه هیچ بار فنی خاصی را در این فضای مسموم از تیم‌ها ندیدیم. به خصوص مسجد سلیمانی اصلا تمرکزی نداشتند و حتی مس می‌توانست گل‌های بیشتری به آنها بزند. این بازی عجیب و جنجالی در نهایت با تک گل جنجالی منشا به سود مس رفسنجان تمام شد و سه امتیاز ارزشمند با چاشنی دعوا، درگیری، ناسزا و جنجال در خارج از خانه برای محمد ربیعی و شاگردانش به ثبت رسید.

در انتهای این بازی که با اوقات اضافی 110 دقیقه طول کشید هیچ شباهتی به فوتبال نداشت داور با اسکورت و درحالی که توسط لیدرهای نفت و تماشاگرانی که در بیرون بودند تهدید جانی می‌شد با مصیبت زمین را ترک کرد و به سمت رختکن داوران رفت.

این اتفاقات تاسف بار در صورت آمدن کمک داور ویدئویی به ایران تا حد زیادی کم خواهد شد.