اخبار » تیتر دوم
کد خبر : 9249
شنبه - ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان:

تامین زمین، نداشتن خدمات زیربنایی، سود بالای تسهیلات بانکی از جمله مشکلات طرح نهضت ملی مسکن است

علی اکبر سلطانی نژاد پنجم آذرماه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به عملکرد حوزه عمران روستائی اظهار کرد: کرمان استان دوم در تعداد روستاهاست و در ۶۰ بخش و ۵۶۰۰ روستا خدمت ارائه می شود و نهاده های تولید مسکن در بخش روستائی را آماده می کنیم.
وی با اشاره به اینکه ۴۲ درصد جمعیت استان کرمان در روستاها است، افزود: ۲۷۹۹ روستا در استان کرمان داریم که تا پایان برنامه پنجم توسعه طرح هادی آنها تهیه شده و در برنامه ۱۰ ساله قرار است بازنگری طرح ها در دستور کار قرار بگیرد و ۲۲۶ روستا بازنگری شده است.
سلطانی نژاد با اشاره به اینکه بسیاری از جمعیت روستائی ما در حاشیه شهرها و در روستاهایی با جمعیت قابل توجه در شرق و جنوب استان ساکن هستند، بیان کرد: شاخص توزیع اعتبارات استانی مبتنی بر ماده ۲۶ قانون برنامه ششم توسعه است و در بودجه سال قبل در تهیه و اجرای طرح هادی ۷۰۰۱ میلیون ریال جذب کردیم.
مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به اینکه برای ۱۱ هزار و ۴۹۵ مسکن در شهرهای استان تامین زمین کرده ایم، افزود: تامین زمین یا کسری زمین در اکثر شهرهای استان، نداشتن شبکه خدمات زیربنایی در سایت های نهضت ملی مسکن، سود بالای تسهیلات بانکی و … از جمله مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در استان است.
وی اظهار کرد: در بحث مسکن محرومین ۶۰۰۰ واحد در استان اجرا شده و در حوزه عمرانی و سوانح، چند روستای بحرانی داریم و درخواست تخصیص اعتبار برای ساخت منازل مردم در این روستاها را داریم.
سلطانی نژاد گفت: ۶۶۸۴ واحد مسکن حمایتی(برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از جمله خانواده های دارای دو معلول و بیشتر) داریم که همه باید در صدور مجوزها و خدمات این واحدها همکاری کنند.
وی بیان کرد: ۶۶ درصد از واحدهای مسکونی روستائی استان کرمان مقاوم سازی شده در حالی که میانگین کشوری ۵۱ درصد است.
محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه با تاکید بر توجه به کاهش آسیب های اجتماعی و پدافند غیرعامل در تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: مدیران استان کرمان باید به موضوعات آب، صنعت و معدن، کشاورزی، مالیات و حقوق دولتی معادن توجه داشته و تا شنبه هفته آینده موارد را به سازمان مدیریت استان ارسال کنند تا نهایی شده و به تهران برود.
وی در پایان تاکید کرد: دستگاه های خدماتی برای احداث مسکن خانواده های دارای معلول کمک کنند تا کارها زودتر پیش برود.